Tanúsítványt kapott a GDPR-megfelelőségről a Xiaomi
Független auditor vizsgálatára hivatkozva állítja a Xiaomi, hogy termékeinek kialakítása és az ökoszisztéma működtetése során mindenben megfelelt a hatályos uniós adatvédelmi rendeletben foglaltaknak.
Elkészült az a független, adatvédelmi auditorcéggel elvégeztetett vizsgálati jelentés, mely azt hivatott bizonyítani, hogy az európai okostelefon-piac egyik legnagyobb, bizonyos régiókban és országokban piacvezető szereplője mindenben az uniós adatvédelmi előírásoknak, így elsősorban a GDPR-ben foglaltak szerint jár el a felhasználók személyes adatainak kezelését illetően.
A Xiaomi a TRUSTe LLC-t, az amerikai TrustArc egyik leányvállalatát bízta meg azzal, hogy készítsen értékelést a cégnek az adatvédelmi és kiberbiztonsági intézkedéseiről és képességeiről. A szervezet által kiadott tanúsítvány szerint a kínai gyártó minden szempontból eleget tett a GDPR-megfelelőség kritétiumrendszerének - mint a témában kiadott sajtóközleményből kiderül, olyan éves auditról van szó, melyhez hasonlónak a kínai gyártók közül eddig csak a Xiaomi vetette, illetve veti magát alá.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A Huawei fogyasztói üzletágának európai összeomlását követő időszak egyik legnagyobb haszonélvezőjének számító Xiaominak ugyanakkor elemi érdeke is, hogy egy ilyen auditon részt vegyen, tekintettel egy tavaly szeptemberi, meglehetősen kényes esetre, amikor a litván kormány arra szólította fel az ország lakosait, ne vásároljanak kínai okostelefonokat. A helyi védelmi minisztériumhoz tartozó kiberbiztonsági ügynökség külön foglalkozott egyes Xiaomi készülékekkel, melyek szoftverében a vizsgálat alapján olyan - az európai piacon egyébként deklaráltan inaktív - algoritmust találtak, mely cenzúrázhat bizonyos szavakat a felhasználó üzeneteiben és közösségimédia-posztjaiban.
A Xiaomi a litván jelentésben foglaltakra reagálva közölte, félreértés állhat a háttérben, az intézet jelentése a cég reklámok szűréséért felelős szoftverére utal, amely bizonyos korlátok között képes a készülékekre érkező fizetett és push hirdetések kezelésére az olyan Xiaomi applikációkon belül, mint amilyen a Mi Video és a Mi Browser. Ezeket arra lehet felhasználni - érvelt a vállalat -, hogy megvédjék a felhasználókat a számukra sértő vagy ártalmas tartalmaktól, például pornográf, erőszakos, gyűlöletkeltő tartalmaktól és az olyan hivatkozásoktól, amelyek a helyi felhasználók számára sértő vagy ártalmas tartalmakat közvetíthetnek.
A kínai gyártó egyben közölte, független auditor bevonásával fogja bebizonyítani, hogy a készülékeinek használata során nem sérülnek az uniós állampolgárok jogai.