:

Szerző: Koi Tamás

2022. január 28. 10:57

Soha nem termelt még annyi pénzt az Apple, mint előző év végén

Az Apple első pénzügyi negyedéve - mely nagyjából a negyedik naptári negyedévvel esik egybe - hagyományosan erős számokat produkál az ünnepi szezonnak köszönhetően, a cupertinói cég tavaly évet azonban minden korábbi rekordot megdöntve zárta.

Fennállása óta soha, egyetlen alkalommal nem ért el akkora árbevételt az Apple, mint a 2022-as üzleti év első negyedévében. A 2021. december 25-én zárult pénzügyi időszakban a cég az ellátási láncban továbbra is tapasztalható súlyos problémák dacára rekord mennyiségű iPhone-on adott túl (egész pontosan rekord árbevételt kasszírozott az üzletág, a cég ugyanis eladási darabszámot régóta nem közöl), emellett a szolgáltatások is jól teljesítettek.

Mindennek köszönhetően az első negyedéves árbevétel 12%-kal nőtt, kis híján elérve a 124 milliárd dollárt, jelentősen túlteljesítve ezzel az előzetes, 118,6 milliárd dollárról szóló elemzői várakozásokat. A rekord árbevételhez rekord nyereség is társult, a cég nettó profitja nagyjából 20%-kal, 34,6 milliárd dollárra nőtt ebben az időszakban.

iphone13pro

CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.

CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.

Az Apple legnagyobb pénztermelő terméke továbbra is az iPhone volt, a tavaly szeptemberben piacra került iPhone 13-as széria eladásaiból 71,63 milliárd dollárja származott a vállalatnak, ami 9%-os növekedést jelent az egy évvel korábbi állapothoz képest. Jól fogytak a Mac-ek is, az üzletág forgalma mintegy 25%-kal, 8,67 milliárd dollárról 10,852 milliárd dollárra nőtt, és csaknem hasonló arányban, 15,76 milliárd dollárról 19,51 milliárd dollárra emelkedett a szolgáltatásokból származó árbevétel. Az egyetlen termék, melynek az eladásából származó árbevétel csökkent (14%-kal, 8,4 milliárd dollárról 7,2 milliárd dollárra) az iPad volt, melyet a leginkább sújtottak a komponens ellátási problémák. 

A 2022-es első üzleti negyedévben a régiós bontás alapján továbbra is a cég kínai piacról származó árbevétele nőtt összegszerűen a legnagyobb mértékben: az Apple bevétele Kínában elérte a 25,8 milliárd dollárt, szemben az egy évvel korábbi 21,3 milliárd dollárral.

Ez utóbbiak kapcsán Tim Cook, a vállalat első embere a The Wall Street Journalnak adott nyilatkozatában alapvetően pozitív kilátásokról beszélt. A cég így arra számít, hogy a márciusban véget érő második üzleti negyedévben a komponenshiány az első negyedévi helyzethez képest kevésbé lesz majd húsba vágó.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról