Soha nem termelt még annyi pénzt az Apple, mint előző év végén
Az Apple első pénzügyi negyedéve - mely nagyjából a negyedik naptári negyedévvel esik egybe - hagyományosan erős számokat produkál az ünnepi szezonnak köszönhetően, a cupertinói cég tavaly évet azonban minden korábbi rekordot megdöntve zárta.
Fennállása óta soha, egyetlen alkalommal nem ért el akkora árbevételt az Apple, mint a 2022-as üzleti év első negyedévében. A 2021. december 25-én zárult pénzügyi időszakban a cég az ellátási láncban továbbra is tapasztalható súlyos problémák dacára rekord mennyiségű iPhone-on adott túl (egész pontosan rekord árbevételt kasszírozott az üzletág, a cég ugyanis eladási darabszámot régóta nem közöl), emellett a szolgáltatások is jól teljesítettek.
Mindennek köszönhetően az első negyedéves árbevétel 12%-kal nőtt, kis híján elérve a 124 milliárd dollárt, jelentősen túlteljesítve ezzel az előzetes, 118,6 milliárd dollárról szóló elemzői várakozásokat. A rekord árbevételhez rekord nyereség is társult, a cég nettó profitja nagyjából 20%-kal, 34,6 milliárd dollárra nőtt ebben az időszakban.
Introvertáltak az IT-ban: a hard skill nem elég Már nem elég zárkózott zseninek lenni, aki egyedül old meg problémákat. Az 53. kraftie adásban az introverzióról beszélgettünk.
Az Apple legnagyobb pénztermelő terméke továbbra is az iPhone volt, a tavaly szeptemberben piacra került iPhone 13-as széria eladásaiból 71,63 milliárd dollárja származott a vállalatnak, ami 9%-os növekedést jelent az egy évvel korábbi állapothoz képest. Jól fogytak a Mac-ek is, az üzletág forgalma mintegy 25%-kal, 8,67 milliárd dollárról 10,852 milliárd dollárra nőtt, és csaknem hasonló arányban, 15,76 milliárd dollárról 19,51 milliárd dollárra emelkedett a szolgáltatásokból származó árbevétel. Az egyetlen termék, melynek az eladásából származó árbevétel csökkent (14%-kal, 8,4 milliárd dollárról 7,2 milliárd dollárra) az iPad volt, melyet a leginkább sújtottak a komponens ellátási problémák.
A 2022-es első üzleti negyedévben a régiós bontás alapján továbbra is a cég kínai piacról származó árbevétele nőtt összegszerűen a legnagyobb mértékben: az Apple bevétele Kínában elérte a 25,8 milliárd dollárt, szemben az egy évvel korábbi 21,3 milliárd dollárral.
Ez utóbbiak kapcsán Tim Cook, a vállalat első embere a The Wall Street Journalnak adott nyilatkozatában alapvetően pozitív kilátásokról beszélt. A cég így arra számít, hogy a márciusban véget érő második üzleti negyedévben a komponenshiány az első negyedévi helyzethez képest kevésbé lesz majd húsba vágó.