Visszavonta vitatott díjkorrekcióját a Telenor
A hatósággal történt egyeztetést követően - eredeti formájában - visszavonta a Telenor Magyarország azt a változtatást, mely alapján a szolgáltató fenntartotta volna a jogot arra, hogy a fogyasztói árindexhez igazodva korrigálja árait, akár visszamenőlegesen is. Az inflációkövető árkorrekcióról ettől függetlenül nem mond le a cég, de idén még nem változnak a szolgáltató díjai.
A szakterületet szabályozó Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal (NMHH) folytatott egyeztetéseket követően - legalábbis annak eredeti formájában - visszavonta január 5-én közzétett díjkorrekciós opcióját a Telenor Magyarország, mely lehetőséget adott volna a szolgáltatónak arra, hogy február 21-től évi egyszeri alkalommal legtöbb előfizetőjénél a fogyasztói árindexhez igazodva korrigálja szolgáltatási díjait.
Az eredetileg közzétett feltételek két ponton is meglehetősen aggályosnak tűntek. Egyrészt a szolgáltató az új szerződési feltételeiben nem megfelelően ismertette, hogy a díjkorrekció milyen jogalappal valósul meg, ezzel úgy tűnhetett, hogy jogellenesen megvonja a határozott idejű szerződéseket (hűségszerződést) kötő előfizetőktől azt a jogot, hogy a szerződési feltételek számukra kedvezőtlen, egyoldalú megváltoztatása miatt azonnali hatállyal felmondják a szerződéses jogviszonyt.
Másrészt szerepelt a feltételek között az is, hogy ha a szolgáltató a megelőző naptári években a díj kiigazítás lehetőségével nem, vagy csak részlegesen élt, akkor jogosult a díjakat az előző évek fogyasztói árindexét együttesen figyelembe véve módosítani.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az NMHH a Telenor díjkorrekciós opciójával kapcsolatban a HWSW megkeresésére leszögezte, hogy a hatóság álláspontja szerint a szolgáltató által bevezetni kívánt szabályok nem objektívek, nem kellően átláthatók és az előreláthatóság elvének sem felelnek meg, ahogy nem felelnek meg az előfizetői szerződések módosítására vonatkozó hatályos jogszabályoknak sem.
A Telenor végül a visszajelzések alapján visszavonta a vitatott pontokat, a március 10-től érvényes új általános szerződési feltételeit pedig az eredeti tervekhez képest az alábbi lényeges pontokon változtatta meg:
- A díjkorrekció nem egyoldalú szerződésmódosítással, hanem úgynevezett "díjkorrekciós mechanizmussal" valósul meg,
- A Telenor a korábbiak szerint csak opciós lehetőségként kezelt díjkorrekciót a KSH által közzétett hivatalos értesítő megjelenését követő 60 napon belül mindenképpen végrehajtja - évente egy alkalommal.
A díjkorrekció emellett
- csak az ÁSZF-ben szereplő tarifákat használó előfizetőkre vonatkozik
- csak a számlás ügyfelekre vonatkozik
- csak a tarifa havidíjára vonatkozik, a kiegészítő szolgáltatások díjára és a forgalmi díjakra nem.
A január 27-én közzétett tájékoztató alapján a Telenor egyben lemondott arról is, hogy a díjkorrekciót részben vagy egészében visszamenőleges éves inflációs adatok alapján is érvényesítse, így a díjak fentiek szerinti kiigazítására első alkalommal csak a 2022. évben megállapított árindex-változás közzététele után kerülhet sor - 2023-ban.