A magyarok több mint háromnegyede internetezik
A magyar internetezők szokásait és demográfiai összetételét vizsgálta 2021 végén a Gemius Hungary a Digitális Közönségmérési Tanács megbízásából - a kutatásból többek közt kiderült, hogy a 15 év feletti magyarok több mint 77%-a internetezik a lakosság 69%-a pedig fent van a Facebookon is.
A legidősebb korosztályt leszámítva ma már minden korcsoportban alapvető az internethasználat, a legfiatalabbak és a fiatalok körében pedig gyakorlatilag olyan természetes jelenség, mint az ivóvíz- vagy a villamosáram-fogyasztás - derül ki a Gemius Hungary tavalyi utolsó negyedévre vonatkozó felméréséből, melyet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság ismertetett.
A kutatásból kiderül, hogy a 15 év feletti magyar lakosok több mint háromnegyede – 77,52%-a – internetezik, ami több mint 6,4 millió embert jelent. Ebből a korcsoportok szerinti bontás alapján a kb. 1 milliós Z-generáció (15 és 24 év közöttiek) és a kb. 2 milliós Y-generáció (25 és 40 év közöttiek) közel 100 százaléka netezik.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A 2,36 milliós X-generációnál (41 és 56 év közöttiek) ez az arány közel 86 százalékos, míg a 2,2 milliós baby boomereknél (57 és 75 év közöttiek) közel 62 százalékos. A 76 évnél idősebbeknél, akik kb. 740 ezren vannak, nagyon alacsony az internetezők aránya: csupán 6,5 százalék - derül ki a kutatásból.
Egy korábbi, szintén az NMHH által bemutatott kutatás ennél valamivel kedvezőbb képet tárt fel a magyar helyzetről: 2020-as számok alapján legalábbis a világhálót a 14 éves és idősebb népesség csupán 18 százaléka nem használta hazánkban.
A legtöbben magazinokat és híroldalakat olvastak interneten keresztül a vizsgált három hónapban. Mindkét típusú felület körülbelül 5,5 milliós elérést generált, bár a híreket átlagban közel kétszer annyi ideig olvasták az emberek, mint a magazinokat: előbbit kb. négy, utóbbit két percig. Az ilyen típusú oldalakat szinte 100 százalékban mobilról látogatták, az otthoni és munkahelyi számítógépeknél azonban ez az arány változó: a magazinokat inkább otthon, a híreket inkább a munkahelyen olvasták az emberek. Mindkét esetben hétköznap többet böngészték ezeket az oldalakat, mint hétvégén.
A Gemius számaiból az is kiderül, hogy 2021-ben 6,75 millió regisztrált felhasználója volt a Facebooknak és 2,59 millió az Instagramnak Magyarországon – ez a lakosság 69, illetve 26 százaléka.