Yettel néven folytatja a Telenor
Tavasszal megváltoztatja nevét a magyar piac egyik legrégebbi mobilszolgáltatója, a cseh PPF befektetői csoport tulajdonában lévő Telenor Magyarország. Az új márkát, a Yettel-t Magyarország mellett Szerbiában és Bulgáriában vezeti be a cég.
Márciustól új márka jelenik meg a magyar mobilpiacon, az előzetesen kiszivárgott információknak megfelelően ugyanis megválik közel 12 éve használt elsődleges márkanevétől a Telenor Magyarország. Az operátor ezt követően Yettel néven működik majd tovább Magyarország mellett Szerbiában és Bulgáriában is - a szolgáltató a névváltást csütörtök délelőtt jelenti be hivatalosan.
LEJÁRT A LICENC
A Telenor Magyarországot 2018 júliusában vásárolta meg a norvég távközlési multitól a tavaly márciusban balesetben elhunyt cseh milliárdos, Petr Kellner befektetői csoportja. A cseh partner az ügylet során egyszerre tett ajánlatot négy régiós távközlési érdekeltségre, melyek közül a legkisebbet, a Telenor Montenegrót 2021-ben eladta a magyar 4iG Nyrt-nek.
Az adás-vételi megállapodás alapján az új tulajdonos a tulajdonszerzéstől számított 33 hónapig használhatta a Telenor márkanevet az érintett piacokon - ez a határidő eredetileg tavaly márciusban járt volna le, ám a HWSW korábbi információi szerint a PPF és a márkatulajdonos norvég Telenor csoport újabb egy évvel meghosszabbította a névhasználati licenc hatályát annak lejárta előtt, további többéves opciós joggal.
A szétszteroidozott diversity alkonya Évtizedekben mérhető folyamatokat nem lehet profitorientált cégek asszisztálásával pár év alatt lezavarni, DEI csomagolásban.
Az új névvel kapcsolatos végleges döntés tavaly év végén született meg Prágában, azt követően, hogy a cég az ilyenkor szokásos módokon, fókuszcsoportos kutatásokat végezve tesztelte a lehetséges új márkákat.
Ezek közt volt a Yettel mellett többek közt a Laa is, melyet a PPF csoport a HWSW megkeresésére 2020 augusztusában az egyik lehetséges utódmárkaként említett. Bár a magyar piacon több mint másfél évtizedig használt Pannon márkanév visszahozása még a magyar menedzsment egy része szerint is kézenfekvő választás lett volna, a HWSW úgy tudja, ez az elképzelés viszonylag hamar lekerült a napirendről.
ELREPÜL A PROPELLER IS
A PPF a kelet-európai távközlési piacon összesen öt országban van jelen, ebből kettőben - Csehországban és Szlovákiában - a spanyol Telefónica tulajdonában lévő O2 márkát licenceli (a márkahasználatra egészen 2036-ig van opciója a prágai székhelyű csoportnak), míg a magyar, a bolgár és a szerb piacokon a Telenor márkanevet használta, illetve használja.
A Telenor brandet az előző tulajdonos Szerbiában vezette be először a régióban, ahol a Mobi 63-at 2006 augusztusában vásárolta fel a Telenor csoport (érdekesség, hogy a norvégok ennél hamarabb, 2003-ban jutottak hozzá a Telenor Magyarországhoz, a 2010-es névváltást megelőzően pedig éppen 2006-ban vette át a magyar leányvállalat a norvég anyacég "kék propelleres" arculatát).
A névváltással együtt értelemszerűen búcsúznak a Telenor márka korábbi arculati elemei is, így a fent említett kék színű logó is. A szolgáltató névváltása a meglévő szerződéses jogviszonyokra semmilyen hatással nem lesz.