Kellemetlenül érintette a kínai szigor a TikTok tulajdonosát
Az internet és a közösségi média új helyi szabályozása meglehetősen érzékenyen érintette az iparágban motorozó kínai óriáscégeket, melyek közül a legnagyobb nyugati befolyással kétségtelenül a TikTok tulajdonosa, a ByteDance rendelkezik.
Nem tudta megismételni a 2020-as bravúrt a rövid videókra specializálódott TikTok közöségi szolgáltatás kínai tulajdonosa, a ByteDance. A cég tavalyi árbevétele a Reuters szerint egy szűk körű dolgozói tájékoztató levél alapján szivároghatott ki előzetesen - a cég 2021-es árbevétele ennek alapján éves szinten "csupán" 70%-kal, 58 milliárd dollárnak megfelelő kínai jüanra nőtt (a pekingi székhelyű cég 2020-ban 100%-os növekedést ért el).
A ByteDance növekedésének lassulása az egész iparágat kedvezőtlenül érintő új helyi szabályozásnak tudható be elsősorban - a kínai törvényhozás által tavaly életbe léptetett új adatvédelmi szabályok egyaránt mázsás súllyal nehezednek az Alibaba vagy éppen a Tencent vállára, elsősorban a szintén lassuló mértékű növekedést elérő hirdetési árbevételeknek köszönhetően.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A kínai online hirdetési piac elsősorban az új szabályozásnak köszönhetően tavaly mindössze 9,3%-kal tudott nőni, szemben az egy évvel korábbi 13,8%-os növekedéssel - derül ki a riportból. A ByteDance a teljes online reklámköltés 21%-áért felelt tavaly, ezzel a piac második helyén áll az e-kereskedelmi óriás Alibaba mögött.
A ByteDance a TikTokon kívül több online platformot is üzemeltet, ilyen a TikTok kínai megfelelője, a Douyin, a híraggregátor Jinri Toutiao és a Xigua videomegosztó-szolgáltatás. Ezek közül ugyanakkor csak a TikTok van jelen Kínán kívül is, ráadásul népszerűsége a nyugati világban töretlennek látszik, havi aktív felhasználóbázisának mérete mára meghaladja az egymilliárd főt.