Lecsapott a francia adatvédelem a Google-ra
Nem volt egyértelműen megadva a lehetőség a Google és a Facebook francia felhasználóinak arra, hogy a két cég weboldalai által használt cookie-k eltárolására nemet mondjanak, ezért a francia adatvédelmi hatóság összesen 210 millió euróra büntette a két céget.
Újabb, nagy összegű bírságot rótt ki az egyik uniós szakhatóság az adatvédelmi jogszabályok megsértése miatt két amerikai technológiai multira is. A Google és a Meta (Facebook) rendre 150 és 60 millió eurót fizethet azért, mert a francia szakhatóság, a CNIL szerint nem tették elég egyértelművé weboldalaikon, hogy a cooki-ek lokális eltárolását hogyan utasíthatja el a felhasználó.
A határozat egész pontosan azzal indokolta a döntést (mely egyébként a francia hatóság eddigi történetének legnagyobb összegű bírság kiszabásának számít), hogy a facebook.com, a google.fr és a youtube.com weboldalakon "nem lehetett annyira könnyen elutasítani a cookie-k használatát, mint amilyen könnyen bele lehetett egyezni abba".
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy míg a hozzájárulás egy gombnyomással megadható, addig az elutasítás csak többlépcsősen, ennél bonyolultabban érhető el.
A két érintett cégnek most három hónapja van arra, hogy a jogsértő gyakorlatot megszüntesse, ezt követően minden egyes nap további napi 100 ezer euró mulasztási bírságot kell fizetniük.
A cookie-k megfelelő használata, illetve az azokkal kapcsolatos felhasználói nyilatkozatok helyzete hosszú évek óta ingoványos talajnak számít az egész Európai Unióban. A területet a GDPR mellett a szintén uniós szintű ePrivacy Rendelet szabályozná, utóbbira azonban még nem mondott áment az Európai Parlament, így a tagállami implementáció sem történt meg egyetlen uniós tagországban sem.