Visszalőtték az amerikai szolgáltatók az 5G-s bővítést
Az eredetileg is egy hónappal elhalasztott rajthoz képest is két hét további csúszással kapcsolja be az Egyesült Államok két legnagyobb mobilszolgáltatója, az AT&T és a Verizon az 5G szolgáltatást az újonnan megszerzett C-sávban. A cégek az utolsó pillanatig hezitáltak, ám végül engedtek a közlekedési miniszter és a légügyi hatóság kérésének, mely a légiközlekedés zavartalan működésének biztosítását kérte a felektől.
Az utolsó utáni pillanatban visszalőtte a két legnagyobb amerikai mobilszolgáltató, az AT&T és a Verizon az 5G-s cellák bekapcsolását az úgynevezett C-sávban, ezzel eleget téve a közlekedési miniszter és a helyi légügyi hatóság, a Federal Aviation Administration (FAA) kérésének. A rajtot eleve egy hónappal korábbra tervezte a két cég, a várakozási időszakot most további két héttel toldották meg, valamint mindkét fél vállalta, hogy a következő hat hónapban ötven amerikai repülőtér körzetében korlátozzák az adóteljesítményt.
Az amerikai légiközlekedési ipar prominens szereplői és a távközlési szolgáltatók közt feszülő érdekellentét december közepén kapott komolyabb sajtóvisszhangot, amikor az FAA új légibiztonsági ajánlására hivatkozva a nagy amerikai légitársaságok, valamint a Boeing és az Airbus képviselői megkongatták a vészharangot.
Modern SOC, kiberhírszerzés és fenntartható IT védelem (x) Gyere el meetupunkra november 18-án, ahol valós használati eseteken keresztül mutatjuk be az IT-biztonság legújabb trendjeit.
Az iparági szereplők álláspontja szerint a 3,7-3,98 GHz-es frekvencián működő rádiófrekvenciás magasságmérők használata során zavaró interferencia léphet fel a C-sávban üzemelő mobilkommunikációs hálózatokkal, ez pedig végeredményben veszélyeztetheti a megközelítési manővereket és a landolást egyes repülőterek körzetében.
A távközlési cégek szerint ugyanakkor a C-sávban üzemelő hálózatok jól megférnek a repülőterek által használt RADALT berendezésekkel, az FAA által jelzett problémát sokkal inkább ez utóbbi berendezések működésének hiányos szabályozása (teljesítményszabályozás, védősávok nem megfelelő használata) okozza - állítják távközlési szakértők.
A légügyi hatóság a következő fél évet most arra használhatja fel, hogy rendezze e hiányosságokat, így az európai légtérnél alkalmazottakhoz hasonlóan biztonságos feltételeket teremtsen a rádiójellel működő magasságmérő műszerek használatához a polgári légiközlekedésben.