Búcsúzik a Telekom tányéros tévéje
Január második felétől tovább egyszerűsíti televíziós portfólióját a Magyar Telekom, a cég kivezeti kínálatából a műholdas tévészolgáltatást, így a továbbiakban már csak az IP-alapú televíziós csomagok érhetők majd el a szolgáltatónál. A meglévő előfizetőket az intézkedés nem érinti.
Január 21-ével kivezeti kínálatából a műholdas tévészolgáltatást a Magyar Telekom, a szolgáltatónál így ettől az időponttól már csak IP-alapú tévés előfizetést köthetnek az új ügyfelek - derül ki a vállalat weboldalán található tájékoztatóból. A meglévő Sat TV előfizetők ugyanakkor továbbra is változatlan feltételek mellett használhatják a szolgáltatást - hogy pontosan meddig, az egyelőre nem tisztázott.
A szolgáltató műholdas tévéplatformja jelenleg annak a SpaceComnak az infrastruktúráját (AMOS műholdak) használja, melyben a tervek szerint rövidesen többségi tulajdont szerezhet a 4iG Nyrt.
A Magyar Telekomnál 2008 óta érhető el a műholdas tévészolgálatás, a cég pedig csaknem egy évtizede vezette be kínálatába az interaktív Sat TV platformot, hogy az akkoriban már egyértelműen favorizált IPTV-vel házon belül fel tudja venni a versenyt. Ezzel a Telekom számos értéknövelt szolgáltatása megjelenhetett olyan szolgáltatási területeken is, ahol a társaság nem rendelkezett saját hálózattal, vagy a hálózat paraméterei nem tették lehetővé, hogy a (lineáris) tévés tartalmak megfelelő minőségben megjelenjenek a nézőknél.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A vezetékes hálózat folyamatos fejlesztésének köszönhetően ugyanakkor hamar nyilvánvalóvá vált, hogy a drágán fenntartható műholdas tévét legfeljebb olyan területeken érdemes az előfizetők számára ajánlani, ahol IPTV-s végpont bármilyen okból nem létesíthető.
E vezérelv jegyében öt évvel ezelőtt a szolgáltató először megfosztotta a Sat TV csomagokat a fentebb említett interaktív funkciótól, majd később fokozatosan csak korlátozottan tette elérhetővé az előfizetőknek. Január 21-ével végleg búcsúzik a platform a Telekom kínálatából, vagyis ettől az időponttól új előfizetés nem köthető majd a Sat TV-re.
A Telekom a tévés portfólió harmadik pillérét, a digitális kábeltévét már jóval korábban, 2014 nyarán elkaszálta, szintén elsősorban azzal a szándékkal, hogy az IPTV platform felé terelje az ügyfeleket, illetve felszabadítson olyan értékes kapacitásokat, melyet a HFC-hálózaton keresztül nyújtott internetszolgáltatás modernizálására lehet átcsoportosítani.
A Magyar Telekom a tavalyi harmadik negyedév végén a cég üzleti jelentése szerint 192 ezer Sat TV ügyféllel, 98 ezer kábeltévé előfizetővel és 997 ezer IPTV előfizetővel rendelkezett. A vállalat IPTV-s ügyfélszáma azóta átlépte a mérföldkőnek tekinthető egymilliós lélektani határt.