Szerző: Koi Tamás

2021. december 31. 09:36

Nem a Huawei éve volt 2021

Finoman szólva sem nevezhető a Huawei Technologies évének az idei esztendő: míg a technológiai iparág más nagyágyúi többnyire szárnyaltak, addig a szankciókkal sújtott egykori piacvezető forgalma csaknem harmadával csökkent idén.

A 2019-ben bevezetett, azóta több aspektusból szigorított amerikai szankcióknak és a csökkenő belföldi keresletnek köszönhetően kifejezetten pocsék évet tudhat maga mögött a kínai Huawei Technologies. A cégnél jelenleg is zajlik a vállalatvezetés által korábban bejelentett átfogó stratégiaváltási folyamat, ezzel együtt 2022-re sem számol növekedéssel a társaság.

A Huawei soros elnöke, Ping Guo egy a dolgozóknak újév alkalmából küldött levélben közölte, a vállalat 2021-re mintegy 634 milliárd kínai jüanos (körülbelül l99,48 milliárd dolláros) árbevétellel számol, ami 28,9%-os visszaesést jelent az egy évvel korábbi teljesítményhez képest. 

huawei_photo

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Guo levelében közölte, a vezetés alapvetően elégedett a 2021-es üzleti teljesítménnyel, felhívta ugyanakkor a figyelmet, hogy a cégre 2022-ben is számos kihívás vár. Guo ezek közt említette a pandémiára visszavezethető kiszámíthatatlan üzleti környezetet, a technológia átpolitizálódását és az ezzel járó deglobalizációs folyamatokat. 

A vezető szerint a Huawei-nek most a korábban kijelölt stratégiai irányhoz kell tartania magát és "racionálisan" reagálni minden olyan folyamatra és jelenségre, melyek a céget kívülről érik, és melyekre a Huawei-nek nincs befolyása.

A láthatóan még így is tetemes bevételt elérő kínai óriáscég számára a kiutat a 2019 óta tartó válságból egyértelműen az jelentheti, ha termékportfólióját a lehető legnagyobb mértékben függetleníti az amerikai technológiáktól.

A cég ennek jegyében indított el számos belső projektet az elmúlt években, beleértve a saját operációs rendszer fejlesztését, ám a fogyasztói piacon máig nem sikerült megállítania a zuhanást, így idén már Kínában is kiesett a vezető okostelefon-gyártók sorából a Huawei.

A céget jelenleg az infrastruktúra-üzletága viszi a hátán, ám mostanra ez a részleg is főként az egyébként óriási belpiacra szállít megoldásokat, illetve olyan országokba, ahol Kína jelentős befolyással bír a helyi gazdaságpolitikára.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról