:

Szerző: Asztalos Olivér

2021. december 1. 13:25

Az Apple globálisan is átveheti a vezetést az okostelefonos piacon

A kínai piac után globálisan is megszerezheti az első helyet az iPhone.

A TrendForce prognózisa szerint az utolsó hónapját taposó negyedik negyedévben az Apple átveszi az első helyet az okostelefonos piacon, megelőzve a régóta ott trónoló Samsungot. Az előrejelzés alapján az Apple mintegy 7,3 százalékpontot javíthat a harmadik negyedéves részesedésén, miközben a rivális Samsung 1,8 százalékpontot veszíthet ugyanebben az intervallumban.

A szétszteroidozott diversity alkonya

Évtizedekben mérhető folyamatokat nem lehet profitorientált cégek asszisztálásával pár év alatt lezavarni, DEI csomagolásban.

A szétszteroidozott diversity alkonya Évtizedekben mérhető folyamatokat nem lehet profitorientált cégek asszisztálásával pár év alatt lezavarni, DEI csomagolásban.

Az Apple tradicionálisan erős eladásokat produkál az év utolsó negyedévében. Ennek egyik oka, hogy a vállalat menetrendszerűen szeptemberben mutatja be legújabb készülékcsaládját, melynek szállítása a harmadik negyedév legvégén kezdődik, majd pedig a negyedik negyedévben fut fel, az eladásoknak remek alapot biztosító ünnepi szezont is belevéve.

tforce_sm

Mindehhez idén példátlan komponenshiány társult. A TrendForce szerint többek között 4G-s alkalmazásprocesszorokból és az olcsóbb 5G-s rendszerchipekből, valamint a kijelzőpanel-meghajtó chipekből sem lehet eleget beszerezni. A problémát a gyártók a jól bevált módon kezelik: az olcsóbb, szerényebb profittal kecsegtető modellek kárára igyekeznek szinten tartani a drágább, felsőkategóriás termékek gyártását. Mivel az Apple kizárólag közép- és felsőkategóriás telefonokat kínál, így ez számára kisebb problémát jelent, mint a belépőszinten is jelen lévő Samsungnak.

A piackutató legfrissebb kimutatásai szerint az okostelefonok piacán az idei év második felében javul a kereslet, köszönhetően az e-kereskedelmi promóciók főszezonjának (pl. Black Friday) és a világjárvány enyhülésének olyan régiókban, mint Délkelet-Ázsia. A tartós komponenshiány ugyanakkor korlátozza az okostelefon-márkákat abban, hogy maximalizálják eladásaikat.

a címlapról