Piacvezető lett Kínában az iPhone
Egy friss kutatás szerint a hazai gyártókat megelőzve állhatott a kínai piac élére az Apple okostelefonja, az iPhone.
A Counterpoint Research számai alapján az iPhone készülékek eladásai valósággal kilőttek októberben, a 46 százalékos ugrásnak hála pedig történetében először a piaci élére állt az Apple. A cupertinói vállalat így az előző hónapban 22 százalékos részesedéssel rendelkezett, miközben a Vivo 20, az Oppo pedig 18 százalékon állt. Az egykoron domináló Huawei már odahaza is mindössze 8 százalékon áll.
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
A kutatócég szerint a szeptemberben bemutatott, a jüan erősödése miatt az elődöknél kedvezőbb árcédulájú iPhone 13 széria remek fogadtatásban részesült Kínában, amelyhez rendhagyó körülményként komponensellátási nehézségek társultak. A problémát a gyártók a jól bevált módon kezelték: az olcsóbb, szerényebb profittal kecsegtető modellek kárára igyekeztek szinten tartani a drágább, felsőkategóriás termékek gyártását.
A helyzettel az Apple birkózott meg a legjobban, amely kiterjedt és stabil ellátási hálózatának köszönhetően az androidos konkurenseknél nagyobb mozgástérrel rendelkezik. A kizárólag közép- és felsőkategóriás telefonokat kínáló vállalat ezzel kifejezetten jól kezelte a fennálló helyzetet, habár a korábbi hírek szerint ennek más termékek itták meg a levét.
"Az Apple többet is nyerhetett volna, ha nincs a hiány, különösen a Pro verziók esetében" - mondta Tarun Pathak kutatási igazgató. "Ám ettől függetlenül a vállalat jobban kezeli az ellátási láncát, mint a konkurens OEM-gyártók".