:

Szerző: Koi Tamás

2021. november 11. 13:39

Csökkentette a PS5-ök gyártási mennyiségét a Sony

Minden igyekezete ellenére továbbra is képtelen elegendő komponenst szerezni a PS5 konzolgépek gyártásához a Sony, a játékgép ezért az idei ünnepi szezonban biztosan hiánycikk marad, ráadásul a cég kénytelen az előzetes várakozásokhoz képest csökkenteni a termelési volument.

A Nintendo után a másik patinás japán konzolgyártó, a Sony is kénytelen volt csökkenteni húzótermékének termelési volumenét a félvezetőipar globális ellátási problémái miatt. A Bloomberg híradása szerint a cég az idei üzleti negyedévben tervezett 16 millió darab PS5 helyett 15 millió példányt tud majd összeszerelni az egy éve piacon lévő - és azóta folyamatosan hiánycikknek minősülő - játékgépből.

Bár a japán cég előzetesen még ennél is valamivel kevesebb, 14,8 millió PS5 konzol eladásával számolt az idén áprilistól jövő március végéig tartó üzleti évben, a termelési mennyiség csökkenése kedvezőtlenül hathat a következő üzleti év teljesítményére, egyszersmind jól jelzi, hogy az iparág számára továbbra is mekkora fejtörést okoznak a globális ellátási és logisztikai problémák.

ps5_xmas

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Ennél nagyobb probléma, hogy a hiány az egyébként is forgalmasnak számító ünnepi szezonban csúcsosodhat ki. A Sony egyébként a konzol piacra kerülése óta a legutóbbi üzleti negyedév zárásáig összesen 13,4 millió darabot tudott értékesíteni, és bár hetekkel ezelőtt, az üzleti jelentés ismertetésekor még bizakodó volt a vállalat a lekötött komponensek mennyiségét illetően, a jelek szerint a szállítások nem olyan ütemben történnek, ahogy a vállalat korábban számított rá.

A Sony mellett a Nintendo is hasonló problémákkal küzd, a cég összességében mintegy 24 millió Switch játákkonzol eladásával számol az adott pénzügyi időszakban a Nintendo, 1,5 millióval kevesebbel, mint azt eredetileg tervezték. A Nintendo esetében ráadásul már rendelkezésre állnak historikus adatok is, hiszen a termék többéves életciklussal rendelkezik - problémákat jól érzékelteti, hogy a jelenlegi üzleti év első felében a termelési volumen az egy évvel korábbihoz képest a harmadával, 8,28 millió példányra csökkent, az öt éve piacon lévő játékgép ezzel az egyik leggyengébb féléves teljesítményt produkálta.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról