Mérföldkőnél a Telekom IPTV platformja
Októberben újabb mérföldkőhöz ért a Magyar Telekom televíziós szegmense - a cég IPTV platformjára előfizető háztartások száma átlépte az egymilliós küszöböt.
Az előzetes becslések alapján bejött, amire a Magyar Telekom idei első negyedéves szegmens statisztikáit látva számítani lehetett: a cég tévés előfizetőinek körében az évek óta domináló IPTV platform ügyfélbázisa októberben átléphette az egymilliós álomhatárt.
A társaság tegnap kiadott harmadik negyedéves üzleti jelentése szerint a Magyar Telekom IPTV ügyfeleinek száma a negyedév végén - szeptember 30-án - 998 ezer volt, csaknem 30 ezerrel több, mint a második negyedév zárásakor.
Eközben a digitális kábeltévés ügyfélbázis stagnált, míg a szatellit TV előfizetők száma folytatta a fokozatos, lassú lemorzsolódást. A vállalatnak az időszak végén 1 millió 288 ezer tévés ügyfele volt, melynek közel 80%-a már az IP-alapú televíziós platformon keresztül fogyasztott tartalmat.
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
A Magyar Telekom 2006-ban vezette be kínálatába az akkor a piacon igazi kuriózumnak számító IPTV platformot, melynek eleinte egyik komoly korlátja volt, hogy a vezetékes szélessávú hálózatoknál akkoriban még javában dominált a réz érpár alapú xDSL-elérés, melynek amúgy is szűkös kapacitásait az IPTV tovább csökkentette.
Az idők során a platform elérhetővé vált HFC-alapú eléréseknél is, majd az optikai vezetékes internet bevezetésével végül minden kapacitáskorlát eltűnt. A szolgáltató az évek alatt architekturális szinten lényegében nem nyúlt hozzá számottevően a platformhoz, mely végül hosszas teszt- és bevezetési időszakot követően idén tavasszal került részben új alapokra, amikor a cég az elvault beltéri egységeket és a rajtuk futó végfelhasználói rendszert újra cserélte.
A platform megújulása a Telekom korábbi nyilatkozatai szerint alapot ad majd a tartalomkínálat további bővítésére, illetve egyénre szabottabb tartalom elérésére az elemző- és ajánló algoritmusoknak köszönhetően.