Látszólag alig találkozni zaklatással a Facebookon
Első alkalommal tett közzé a Meta (korábban Facebook) statisztikákat azzal kapcsolatban, hogy különböző közösségi platformjain milyen arányban találkoznak a felhasználók zaklató netán molesztáló tartalmakkal.
A Metát (korábbi nevén Facebook) az elmúlt hónapokban sorra érik az azzal kapcsolatos támadások, hogy különböző platformjain, így elsősorban a Facebook és Instagram közösségi szolgáltatásokon keresztül túl sok káros tartalom éri a felhasználókat - különösen a tinédzsereket -, amit a cég nem hajlandó elismerni, illetve tenni sem tesz a jelenség ellen. A vállalat kedden először tett közzé konkrét statisztikákat azzal kapcsolatban, hogy a moderátorok milyen hatékonysággal távolítják el ezeket a tartalmakat.
A statisztikák alapján a Facebookon a harmadik negyedévben tízezer tartalommegtekintésre átlagosan 14-15 zaklató vagy molesztáló tartalom jut, míg az Instagramon ugyanez az arány nagyjából 5-6 eset tízezer megtekintésre levetítve.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Fontos, hogy a Meta csak azokat a tartalmakat sorolta be ebbe a kategóriába, melyeket nem a felhasználók jelentettek, hanem a moderáció önállóan fedezett fel.
Bár a fentiek alapján a felhasználók gyakorlatilag alig találkoznak kifogásolható tartalmakkal a Meta közösségi platformjain, az óriási felhasználói bázis ezzel együtt is hatalmas mennyiségű eltávolítandó szemetet termel ki - a társaság csak a harmadik negyedévben 9,2 millió kifogásolható tartalmat távolított el csak a Facebookról, az esetek csaknem 60%-ában proaktívan.
A cég szerint a zaklató és molesztáló posztok feltárása és moderálása különösen nagy kihívást jelent a moderátorok számára, mivel az ilyen posztokat gyakran csak a kontextusukban lehet felismerni és eltávolítani.