:

Szerző: Asztalos Olivér

2021. november 2. 11:19

Jól megy a Kingstonnak az SSD-k összeszerelése

Jól megy a különféle chipgyártóktól vásárolt komponensek összeillesztése a Kingstonnak, amely vezeti a saját gyártással nem rendelkező ("brandelő") szereplők piacát.

A NAND- és/vagy vezérlőgyártással nem rendelkező szereplők között a Kingston flash-alapú meghajtóiból adtak el a legtöbbet a különféle kereskedelmi csatornákon a tavalyi év során. A cég közleménye szerint 2020-ban mintegy 30,1 millió darab SSD-t szállított le, mellyel 27 százalékos részesedést hasított ki a folyamatosan növekvő piacból. A Kingston előnye tetemes, a második helyezett Adata ugyanis mindössze 8 százalékos részesedést szerzett.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A TrendForce kutatásának adatai szerint tavaly mintegy 15 százalékot nőttek az eladások. A határozott gyarapodás mögött részben a világjárvány áll, amely sok egyéb mellett az SSD-k iránti keresletre is pozitív hatással volt. A piackutatás szerint a konkurensek közül a Kingston reagált legjobban a különféle ellátási problémákra, köszönhetően jól kiépített ellátási láncának, amely több különféle beszállítót is magában foglal. Hasonlóan fontos volt a jó logisztika, amelynek hála a Kingston időben képes volt eljuttatni termékeit a disztribútorokhoz.

ssd_branded

A komplett, vagyis az összes gyártót magában foglaló piacon is kedvező az amerikai márka pozíciója. A tavalyi évben összesen mintegy 330 millió darab SSD fogyott, amely volumen nagyjából 26 százalékát a saját NAND- és vezérlőgyártással rendelkező Samsung szállította le. A második helyen a WDC végzett 20 százalékkal. A harmadik helyen rendkívül szoros volt a csata, a Kioxia, az SK Hynix, illetve a Kingston ugyanis nagyjából fél százalékon belül végzett, 10,4-10,9 százalék körüli részesedést behúzva.

A Kingston stratégiája a memóriamodulok piacán is remekül bevált. A vállalat itt mintegy 80 százalékkal vezeti a rangsort, amely 2020-ban 13,2 millió dollárt hozott a konyhájára. Ennek hátterében (is) a PC-piac gyarapodása és a nagyvállalati termékek iránti emelkedő igények álltak, amelyeknek hála összesen végül 16,9 milliárd dollár értékben adtak el különféle memóriamodulokat a tavalyi év során.

a címlapról