Hozta a kötelezőt a Microsoft az első üzleti negyedévben
Kedden közzétette első pénzügyi negyedévének eredményeit a Microsoft, melyből alapvetően változatlan ütemű növekedés látszik kirajzolódni - a cég a Windows 11-nek köszönhetően kifejezetten erős év végi hajrára számít, amit azonban visszafoghatnak a PC-piacra ható ellátási problémák.
Továbbra is egészséges növekedés látszik a Microsoft első üzleti negyedéves jelentésében, melyhez ezúttal is szinte egyforma arányba járult hozzá a vállalat három nagy üzletága. A számokat a piac leginkább azért várta a szokottnál jobban, mivel az előző negyedévben jelent meg a redmondi cég új operációs rendszere, a Windows 11 - igaz az eladások csak a periódus utolsó hónapjában jelentkeztek.
Bár ezúttal nem sikerült megismételni az előző negyedév rekord növekedését, a vállalatóriáshoz így is tekintélyes összegű, 45,3 milliárd dollárnyi árbevétel folyt be - 22%-kal több, mint egy évvel korábban. Lényegesen javult azonban korábbi időszakokhoz képest a vállalat profittermelő képessége, a fenti árbevételhez ugyanis 20,5 milliárd dolláros nettó profit társult, ami éves szinten 48 százalékos növekedésnek felel meg.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A vállalat három üzletága közül továbbra is az Azure-t tartalmazó Intelligens Felhő divízió tette a legtöbbet a kasszába, a teljes árbevétel 38%-át, azaz valamivel több mint 17 milliárd dollárt termelve. Az Azure platform növekedése mostanra bebetonozódni látszik, a cég zászlóshajó felhős termékéből származó árbevétel immár sokadik egymás utáni negyedévben 50%-kal nő.
Bár a Windows 11 piacra kerülése révén a forgalom kis mértékben nőtt (fontos szempont, hogy az új operációs rendszer az első üzleti negyedév utolsó heteiben került piacra), a More Personal Computing üzletág teljesítményét beárnyékolták a PC-piac ellátási problémái, a részleg így összességében 12%-os növekedéssel, 13,3 milliárd dolláros bevétellel zárta az időszakot.
A Produktivitás és Üzleti Folyamatok részleg (mely alá többek közt az Office termékek, a LinkedIn valamint a Dynamcs tartoznak) 22%-os növekedéssel, 15 milliárd dolláron zárt - a LinkedIn a jelek szerint kiheverte koronavírus megjelenésével jelentkező krízist, az árbevétel legalábbis itt nőtt a legnagyobb (42%-os) mértékben, de hasonlóan jól teljesítettek a Dynamics termékek is - a Microsoft 365 lakossági ügyfélbázisa pedig a negyedév végére meghaladta az 54,1 millió előfizetést.
A Microsoft az első üzleti negyedévben vártnál többet tudott szállítani a lassan egy éve piacon lévő új generációs Xbox játékkonzolokból, a hardverrészleg forgalma ennek köszönhetően 166%-kal nőtt (a cég itt nem részletezte a tényleges bevételi számot), a teljes, videojátékokhoz kapcsolódó árbevétel pedig meghaladta a 3,6 milliárd dollárt (ez éves szinten 16%-os növekedésnek felel meg).