Megelégelte a brit versenyhatóság, hogy ignorálja a Facebook
Nem nyújtott elégséges tájékoztatást a Giphy felvásárlásának jóváhagyatási folyamata során a Facebook a brit versenyhatóságnak, a szervezet ezért kemény hangú bírálat mellett 70 millió dollárnak megfelelő angol fontra büntette a közösségi óriást.
A brit versenyjogi hatóság megelégelte, hogy nem kap kellő tájékoztatást a Facebooktól a Giphy felvásárlása kapcsán zajló hatósági vizsgálatot kísérő előírások teljesítése kapcsán, ezért többszöri figyelmeztetés után 70 millió dollárnak megfelelő bírságot szabott ki az amerikai cégre. A Comptetition and Markets Authority (CMA) kemény hangú közleményben bírálta a közösségi óriást, leszögezve, hogy egyetlen cég sem tekintheti magát törvények felett állónak.
A brit versenyjog és a Facebook viszonya a Giphy nevű animált GIF-szolgáltató felvásárlásának engedélyeztetési procedúráját kísérve mérgesedett el - a mintegy 400 millió dollár értékű üzletet 2020-ban jelentették be a felek, illetve ekkor kezdődtek meg az ilyenkor szokásos összefonódási vizsgálatok a versenyjogi szervek részéről.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A CMA idén augusztusban hozta nyilvánosságra vizsgálatának előzetes eredményeit, mely a legkevésbé sem volt kedvező az üzlet sikerét illetően. Az illetékes brit hatóság arra jutott, hogy az akvizíció sérti, valamint korlátozza a közösségi platformok közötti versenyt. A konklúzió szerint a közösségi oldal bárkitől megtagadhatja a Giphy használatát, vagy azért cserébe felhasználói adatokat kérhet olyan nagy konkurenseitől, mint a TikTok, a Twitter, vagy épp Snapchat. A hatóság szerint ezzel csak még nagyobbra nőhetne a Facebook már amúgy is tetemes piaci ereje és befolyása.
A versenyhatóság a 70 millió dolláros büntetést azért szabta ki, mert álláspontja szerint a Facebook nem volt együttműködő a vizsgálat során, és a CMA többszöri felszólítására sem bocsátott rendelkezésre olyan adatokat, melyek azt bizonyítják, hogy a vizsgálat ideje alatt a két cég egymás konkurenseként lett volna jelen a piacon.
A Facebook az ügyben két bírósági kérelmet is beadott, majd mind a kettőt elbukta, a CMA szerint ez, illetve a felszólításokat követő bírság arra figyelmeztet, hogy egyetlen cég sem képzelheti magáról, hogy a törvények felett áll.