Szokatlan trend látszik a hazai okostelefon-eladásokban
Szokatlanul erős forgalmat bonyolított az okostelefonok piaca Magyarországon az elmúlt hónapokban, legalábbis ezt állítja a MediaMarkt - a cég szerint a Black Friday akciókig nem is várható megállás.
Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. A cég szerint ennek az lehet az oka, hogy egy-egy kiszemelt telefon már túl fontos a vevők számára ahhoz, hogy megvásárlásukkal a Black Friday ajánlatokig várjanak.
Egy korábbi kutatás eredménye szerint a magyarok fele kivár - főként a műszaki cikkek vásárlásával, a novemberi Black Friday akciókig. A MediaMarkt tapasztalata szerint a mobiltelefonok idén kilógnak a sorból e tekintetben – augusztus óta a közép- és felsőkategóriás okoskészülékek forgalma ugyanis a szokásos kétszerese. Ezzel egyébként az őszi forgalom nem marad el számottevően a novemberi akciós időszak számaitól:
Tapasztalatunk szerint a novemberi akciószezonban a telefonok iránti kereslet átlagban háromszorosa egyébként is az átlagos hónapokénak. Az idei év érdekessége lehet, hogy a mostani vásárlási láz egybe fog érni az előttünk állóval
-fejtette ki a jelenség kapcsán Veress Zoltán, a MediaMarkt mobiltelefonokkal foglalkozó részlegének vezetője.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az üzlethálózat tapasztalatai szerint a keresleti trendek kapcsán elmondható, hogy egyre inkább a közép-és felső kategóriás készülékeket viszik a vásárlók, és elsősorban azokat a korábbi csúcsmodelleket, melyek ára csökkent az előző időszakhoz képest. Egyrészt ez is vezetheti a vásárlókat, ugyanis az előző években piacra dobott modellek az év ezen szakaszában már jellemzően alacsonyabb árakon érhetőek el, miközben a gyártók már legújabb modelleiket dobják piacra.
Másfelől, az okostelefon egy olyan személyes tartozék már napjainkban, hogy amennyiben jutányos áron elérhető egy kiszemelt készülék, a vásárlók vélhetően azonnal lecsapnak rá.
A MediaMarkt tapasztalataihoz képest szerényebb növekedést jelzett a legnagyobb versenytárs: az eMAG Magyarországnál megkeresésünkre elárulták, hogy az említett időszakokban (2021 augusztus, szeptember teljes hónap, illetve október első két hete) közel 20 százalékkal több okostelefon talált gazdára, mint 2020 azonos időszakában. A készülékek forgalma harmadával volt magasabb a tavalyinál, átlagosan pedig 10 százalékkal többet költöttek a készülékekre a vásárlók.