Az AWS céges kultúrájával frissít a Deutsche Telekom IT Solutions
A piacon elsőként adaptálja az Amazon Web Services céges módszertanát, toborzási és csapatépítési eljárásait a Deutsche Telekom IT Solutions (DT-ITS). A jelentős magyarországi érdekeltséggel rendelkező cég ettől mind munkavállalói, mind pedig az ügyfélélményoldalán jelentős javulást vár.
A nagy átalakulás egy úgynevezett J’DIS (Just Developers Doing Incredible Stuff) nemzetközi mérnöki munkacsoport létrehozásával kezdődik, amelyhez a felhős piacon jól ismert AWS nyújtja a rendkívül értékes szakmai tapasztalatot és tudást. A Budapesten induló programmal a DT-ITS gyorsabban építhet majd fel teljes, funkcióközi termékfejlesztési csapatokat, amelyek feladata az adott ágazatban vezető, komplex alkalmazások készítése, automatizálása és üzemeltetése lesz. Az első újonnan toborzott szakértői csoport heteken belül megkezdheti a munkát a budapesti központban.
A J’DIS (szabad fordításban: mérnökök, akik rendkívüli dolgokat alkotnak) program új alapokra helyezi a DevOps-csapatok komplett életciklusát, a toborzástól, a csapatalakításon át, a teljesítmény és a teljesítési sebesség maximalizálásáig. Az AWS-nél már bizonyított módszertannal szoftvermérnökökből, DevOps-mérnökökből és Scrum Masterből álló nyolcfős egységek jönnek létre, amelyeket az AWS-től érkező, magas rangú és elismert szakemberek mentorálnak 9 hónapon át.
Az AWS-en kívül mindeddig egyedülálló programba való bekerüléshez mindegyik szakértő átfogó szakmai és kulturális interjún vesz részt. A J’DIS-hez nem elég pusztán a szakmai tudás, az alapos felvételi eljárás során a céges értékeknek való megfelelés is nagy hangsúlyt kap. A program keretében létrejövő nyolcfős egységekben a csapat, illetve a közös értékek mindenek felett állnak. A felvételt nyert tagok az AWS-es felvételi után élesben is megismerhetik a piacvezető felhőszolgáltató egyedülálló céges módszertanát, hála a vállalattól érkező mentoroknak.
Az alapos és szigorú felvételi folyamatban a jelentkezők nagyjából 18 százaléka csúszik át az utolsó rostán is. A DT-ITS ugyanis erőforrásokat nem kímélve összesen mintegy közel 100 munkaórát fordít egyetlen jelölt kiválasztásába, hogy az adott pozíciót végül a lehető legmegfelelőbb szakember töltse be. Az interjúztatásba a HR-esek mellett legjobb fejlesztőit is bevonja a cég, amely az újonnan létrejövő csapatoktól nemcsak azt várja, hogy saját termékeiket sikerre vigyék, hanem azt is, hogy a mérnökinformatika éllovasai legyenek a telekommunikációs ágazatban.
"Alig várjuk, hogy összegyűjthessük a legjobban képzett magyarországi szakembereket a DT-ITS-nél. J’DIS-csapatainkat a régió legtehetségesebb szoftvermérnökei alkotják majd, ezáltal minden eddiginél gyorsabban hozhatjuk létre a leginnovatívabb termékeket" – mondta Cseresnyés Örs, alelnök, a Deutsche Telekom IT Solutions Hungary részéről.
Ez még csak a kezdet!
Érdekes kihívásokból jó darabig biztosan nem lesz hiány a DT-ITS-nél. A J’DIS-csapatok olyan komplex technológiai kihívásokon dolgozhatnak majd, mint a monolitikus alkalmazások mikroszolgáltatásokra bontása, illetve korábban leküzdhetetlennek vélt problémák megoldása a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás segítségével. A szoftverszolgáltatási folyamat automatizálása CI/CD-vel (folyamatos integrálás/teljesítés), valamint az alkalmazások ellenállóvá és hibatűrővé tétele a legkorszerűbb felhőinfrastruktúrákkal, ugyancsak fent van a cég listáján.
A vállalat tervei szerint a közeljövőben egy Mesterséges Intelligencia fejlesztési projekten is dolgoznak majd az első J’DIS-szakemberek. Feladatuk olyan, VASP-ra (Voice Application Service Platform, hangalapú alkalmazási szolgáltatásplatform) épülő komplex ügyfélszolgálati megoldás létrehozása lesz, amely egyszerre több platformon, így Messengeren és WhatsAppon is működik. Ez a platform alkotja majd azt az egyetlen legnagyobb kapcsolatfelvételi felületet, amelyen keresztül a Deutsche Telekom ügyfelei támogatást kérhetnek.
Az AWS módszertanának adaptációját később más leányvállalataira is kiterjesztené a Deutsche Telekom, amely nagy elvárásokkal vág az izgalmas projektbe. "Reményeink szerint az újonnan bevezetett toborzási és csapatépítési előírásoknak köszönhetően olyan jelentős mértékben növekszik majd az agilitás a Deutsche Telekomnál, hogy hatására az ügyfélélményben is kézzelfogható javulás tapasztalható majd. Az Amazon már bevált mérnöki és üzemeltetési gyakorlatainak bevezetésével még zökkenőmentesebb szolgáltatást, valamint gyökeres változást hozó megoldásokat tudunk majd nyújtani ügyfélkörünknek" – nyilatkozta Dr. Peter Leukert, a Deutsche Telekom informatikai igazgatója.
A programmal kapcsolatos bővebb információk a DT-ITS weboldalán érhetőek el.
[A Deutsche Telekom IT Solutions megbízásából készített, fizetett anyag.]