Óriásit ment a Telegram a Facebook leállása alatt
A piaci erőviszonyokat is megbolygathatja a Facebook hétfői leállása, a Messenger és a WhatsApp konkurensei pedig egyaránt éltek a kínálkozó lehetőséggel.
Bár a Messenger és a WhatsApp erőteljes piaci fölényét aligha veszélyezteti, a Facebook szolgáltatásainak hétfői kimaradása soha nem látott lehetőséget kínált tálcán a személy - személy közti üzenetküldésre és csoportkommunikációra szakosodott konkurensek számára. Az üzemszünet alatt alighanem a Telegram pozíciói erősödtek meg leginkább - a szolgáltatásra hat óra leforgása alatt 70 millió új regisztráció érkezett.
A növekedés ütemét jól érzékelteti, hogy ez a felhasználószám-bővülés arányában 10% feletti a Telegramnál, mely legutóbb idén januárban tett közzé adatot a felhasználói bázis nagyságáról - akkor a platform ötszázmillió aktív felhasználóval rendelkezett. A Telegram esetében a január egyébként szintén kiugróan forgalmasnak számított, már ami az új regisztrációk számát illeti, ráadásul akkor is a WhatsApp megváltoztatott adatvédelmi feltételeivel gigantikus öngólt lövő Facebooknak köszönhette a platform a hirtelen jött népszerűséget.
Modern SOC, kiberhírszerzés és fenntartható IT védelem (x) Gyere el meetupunkra november 18-án, ahol valós használati eseteken keresztül mutatjuk be az IT-biztonság legújabb trendjeit.
A Telegram mára a legnépesebb "független" üzenetküldő platformmá vált, ám hosszú út vezetett el a sikerig. A szoftvert 2013-ban adta ki Nyikolaj és Pável Durov, a legnagyobb orosz közösségi oldal, a Vkontakte két alapítója. A szolgáltatás hosszú ideje próbál magához édesgetni minél többet a WhatsApp mintegy kétmilliárd felhasználójából - amire a Facebook hétfőn gyakorlatilag tálcán kínálta a lehetőséget.
Pável Durov saját Telegram-csatornáján közölte, a cég háttérrendszerei állták a hétfői rohamot, bár az amerikai kontinensen egyes funkciók használata esetén lassulást tapasztalhattak a felhasználók.
A Telegram mellett a Signal is az új regisztrációk számának jelentős ugrásáról számolt be, a platform Twitteren közölte, hogy hétfőn "több millió" új felhasználó csatlakozott, bár konkrét számadatot nem tett közzé.
A Rakuten Viber a felhasználók számának változásáról nem közölt konkrétumot, azt ugyanakkor elárulta, hogy a Viber globális szinten általánosságban ötször több aktivitást mért a leállás időszakában, amely később a csúcsidőben elérte a tízszeres növekedést az üzenetküldő alkalmazás felhasználóinak körében. Ezen felül 75 százalékkal nőtt az üzenetváltások száma, a hívások funkció használatában pedig kétszeres aktivitást tapasztaltak a cégnél.