:

Szerző: Asztalos Olivér

2021. október 5. 13:37

TSMC: részben mesterséges lehet a chiphiány

A piacvezető bérgyártó elnöke szerint egyes félvezetőipari cégek semmilyen ellátási problémával nem küzdenek.

Mark Liuval a Time magazin készített egy hosszabb lélegzetvételű interjút, amelyből természetesen a chiphiány témaköre sem maradt ki. A TSMC elnöke szerint az év első felében több nagy autógyártó is kapcsolatba lépett vállalatával, hogy megoldást találjanak a korábban kirobbant ellátási problémákra. A helyzetet, illetve a panaszok sokaságát látva Liu felállított egy csapatot, melynek az volt a feladata, hogy bizonyos adatok alapján megbecsülje a partnerek lehetséges raktárkészleteit.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A bérgyártó elnöke természetesen nem említett konkrét cégeket, szavaiból viszont kiderült, hogy míg egyes partnereknek valóban nem jutott elegendő chip, addig mások nagyobb raktárkészleteken ülve rendelték tovább az újabbnál újabb szállítmányokat. Liu, illetve a TSMC vezetése ezért utóbbi partnerektől elvont bizonyos kapacitást, hogy azt a rászoruló cégeknek adja.

tsmc_liu

A szakember szerint a döntést több vállalat is rossz néven vette, habár a TSMC piacvezető pozícióját, illetve a jelenlegi helyzetet mérlegelve egyik partner sem hagyta ott a bérgyártót. Liu továbbá kiemelte, hogy bizonyos esetekben sem ők, sem pedig a partnereik nem okolhatóak a jelenlegi helyzetért. Az elnök szerint több esetben a közvetítők és/vagy a disztribútorok tartják vissza a szállítmányokat, hogy magasabbra srófolhassák az árakat.

A tajvani DigiTimes még június végén adta hírül, hogy a TSMC a legnagyobb ügyfél Apple mellett az autógyártóknak is magasabb prioritást nyújt a harmadik negyedévtől. A két térfél között jelents eltérés,hogy míg az Apple a legfejlettebb 5 és 7 nanométeres csíkszélességeken gyártat, addig az autógyártók a 10-12 évvel ezelőtti csúcsnak számító 28 (vagy épp 40) nanométeres eljárásokat használják a legnagyobb volumenben.

a címlapról