A vártnál több, 240 millió notebookot adhatnak el idén
Legutóbbi prognózisát felülbírálva már közel 2 százalékkal több értékesített notebookkal kalkulál a TrendForce.
A piackutató ezzel immár 240 millió darab értékesített notebookra számít az idei év végig, amely volumen 16,4 százalékkal múlná felül a 2020-as eladásokat. Bár a növekedés mértéke magasan felülmúlja a járvány előtti, átlagosan legfeljebb 3 százalékot, a tavalyi 26 százalékhoz képest továbbra is elmaradna.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A korábban vártnál majdnem 2 százalékkal magasabb számot részben az Intel novemberben bemutatkozó vadiúj processzoraira, valamint a jövő héten rajtoló Windows 11-re alapozza a TrendForce. Az új központi egységek, illetve a Microsoft ugyancsak új operációs rendszere egy szerényebb lökést adhat az értékesítéseknek az utolsó negyedévben. Ennek hála tartható lehet a harmadik negyedévben tapasztalt magas kereslet.
A piackutató szerint eddig jellemzően a távmunkához és az oktatáshoz vásárolt notebookok hajtották új magasságokba a piacot. A fokozatos újranyitás miatt viszont az elmúlt pár hétben jelentősen csökkent az új gépek iránti kereslet. Mindez elsősorban az Amerikában népszerű Chromebookok eladásaiban ütött vissza, melyek értékesítései pár hónap alatt nagyjából 50 százalékkal estek vissza.
A nagyobb gyártók ugyanakkor így sem panaszkodhatnak, a home office intézményének fokozatos visszaszorulásával az üzleti notebookok iránt kezdett el nőni az igény. A nagyvállalatok az irodák bezárása alatt frissítették (és frissítik) a notebookállományt, amely folyamat várhatón több hónapig kitart. A TrendForce szerint bár jövőre valamelyest csökkenhetnek majd az eladások, az üzleti gépeknek hála mindössze 7 százalékos lehet a mérséklődés, amely 220 millió darab terméket jelentene.