Árfixálás miatt kapott büntetést a Samsung
Versenyellenes magatartásért 40 millió eurós büntetést szabott ki a holland versenyjogi hivatal a Samsungra, amiért a dél-koreai cég éveken keresztül manipulálta a tévék piaci árszintjét.
Éveken át versenyellenes árfixálási gyakorlatot folytatott Hollandiában, ezért a helyi versenyjogi hatóság szerdán ismertetett határozatában 40 millió euró (napi árfolyamon átszámolva körülbelül 14,3 milliárd forint) bírsággal sújtotta a dél-koreai Samsung Electronicsot.
A hivatal határozata szerint a Samsung a klasszikus modellel élve minden tévékészülék esetében meghatározott egy ajánlott fogyasztói árat, amit ugyanakkor a versenyhatóság vizsgálatai alapján erősen ajánlott volt tartani. A vizsgálat során kiderült, hogy a dél-koreai multi folyamatosan nyomást gyakorolt azokra a kereskedőkre, melyek az ajánlott fogyasztói árakhoz képest olcsóbban adták a cég tévékészülékeit, bár az nem derül ki egyértelműen a beszámolókból, hogy milyen retorziókat helyezett kilátásba a cég a renitensekkel szemben.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az árfixálási praktikákba a hét legnagyobb online kereskedő biztosan benne volt, a vizsgálat alapján ezek a cégek az árfigyelési módszereik részeként olykor egymást panaszolták be a Samsungnál, mely mindig közbelépett annak érdekében, hogy az árak ne térjenek el számottevően és túl hosszú ideig az általa ajánlott szinttől. A holland versenyhatóság szerint a multi ezzel megkárosította a fogyasztókat, miután gyakorlata révén csökkent a verseny intenzitása a piacon, illetve a vásárlók tartósan drágábban juthattak csak hozzá az újabb termékekhez.
A Samsung a döntés kapcsán közölte, soha nem gyakorolt nyomást a holland viszonteladókra, így azok tetszés szerint, saját stratégiájuk mentén határozhatták meg a végfelhasználói árakat a tévépiacon. A hatóság szerint ugyanakkor a Samsung ajánlásai jóval túlmutattak az egyszerű ajánlásokon, a cégnek pedig tisztában kellett volna lennie vele, hogy ezzel pontosan milyen hatást gyakorol a végfelhasználói árakra.