Szakít a Lidl és a Telekom
Megszűnik a Lidl diszkontlánc és a Magyar Telekom közös, telekommunikációs projektje, a Blue Mobile. A konstrukció a megjelenésekor a pre-paid piac ászának számított, mára azonban az egész szegmens meredek esésbe került.
November 1-jétől a lakossági ÁSZF-e szerint nyújtja tovább a Blue Mobile ügyfelek számára a mobilszolgáltatást a Magyar Telekom, ezzel a Lidl diszkontlánccal karöltve 2012-ben bevezetett pre-paid konstrukció a jelenlegi formájában megszűnik. Váltania ugyanakkor nem kell a meglévő ügyfeleknek, akik a Telekom szerint a továbbiakban is a megszokott díjszabással vehetik igénybe a szolgáltatást - a szolgáltató ugyanakkor jelezte, minden ügyféllel felveszi majd a kapcsolatot, hogy a "számukra legmegfelelőbb módon tudják folytatni".
A Blue Mobile pályafutása 2012. február 1-jén kezdődött, amikor a Magyar Telekom és a Lidl bevezette a piacra a kifejezetten az áruházlánc vásárlóit célzó szolgáltatást. Az induláskor 150 üzletben elérhető konstrukció a piac akkori legkedvezőbb díjszabású, bárki által igényelhető pre-paid csomagjának számított, 33 forintos egységes perc- és SMS-díjával.
Ugyanebben az évben lépett piacra a TESCO és a Vodafone is saját megoldásával, a TESCO Mobile-lal, mely valódi virtuális mobilszolgáltatóként működött, saját számmezővel, külön erre a célra létrehozott szolgáltatócéggel (melynek 50%-a volt a Vodafone Magyarország kezében). Utóbbi végül négy év működés után húzta le a rolót, a TESCO Mobile ügyfelek pedig a Vodafone-hoz kerültek.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Blue Mobile a TESCO Mobile-lal ellentétben egy egyszerűbb márkázott konstrukciónak számított, az ügyfelek 30-as előhívójú számot kaptak, induló csomagot azonban a Telekomnál nem, csak a Lidl áruházakban lehetett vásárolni. A feltöltést a megszokott módszerek mellett a Lidl kasszáinál is lehetett kérni - ez utóbbi lehetőség 2022. január 31-ig él még. A Lidl-nél ugyanakkor már a hónap elején lekerültek a polcokról a Blue Mobile SIM csomagok.
A Telekom és a Lidl csomagja éppen a pre-paid korszak alkonyának kezdetén jelent meg, de kedvező díjszabása miatt sokáig az egyik legnépszerűbb feltöltőkártyás ajánlatnak számított. Az akkor már erősen hanyatló feltöltős szegmensbe végül 2016. októberében érkezett meg a Vodafone Tuti nevű ajánlata, melyre a két versenytárs szolgáltató is jelentős mértékű árcsökkentéssel reagált.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legutóbbi adatsora szerint Magyarországon megközelítőleg hárommillió pre-paid kártyával bonyolítanak ma hívásokat, szemben a mintegy 6,7 millió post-paid előfizetéssel. Beszédes, hogy az egy post-paid kártyára jutó havi beszédforgalom tartósan nagyjából a tízszerese a kártyás forgalomnak.