:

Szerző: Koi Tamás

2021. szeptember 20. 10:10

Több száz kínai márkát söpört ki az Amazon

Elsősorban a vásárlói értékelési felület tisztességtelen befolyásolása miatt több mint 600 kínai márkát tiltott ki webáruházából az Amazon.

Mostanra úgy tűnik, végleg elege lett az Amazonnak abból, hogy egyes márkák a pozitív termékértékelésekért cserébe - vagy éppen a negatív értékelések eltüntetéséért - különböző kisebb juttatásokat biztosítanak a vásárlóknak, legalábbis az elmúlt hónapok nagyszabású razziáját követően több mint 600 kínai márkát tiltott ki mintegy 3000 kereskedő kínálatából a cég - erősítette meg a világ legnagyobb e-kereskedője a South China Morning Post értesüléseit a The Verge számára. 

A cégnek nem ez volt az első hasonló akciója az értékelések tömeges befolyásolásának megzabolázására: korábban több olyan, nagy forgalmat bonyolító, ismert - nem feltétlenül kínai - márka tűnt el egyik napról a másikra a katalógusból, mint például az Aukey, az Mpow és a RAVPower.

ravpower
az egyik kedvelt módszer az ajándékkártyázás (fotó: WSJ)

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Az Amazon azt követően kezdett határozottabban fellépni az érintett márkákkal szemben, amikor a The Wall Street Journal a nyáron megírta, hogy milyen trükkökkel befolyásolják a gyártók az adott termékek alatt megjelenő értékelések hangnemét és pontszámát annak érdekében, hogy ezáltal jobb színben tüntessék fel a kínált portékát.

A társaság évek óta macska-egér harcot folytat a trükköző gyártókkal és kereskedőkkel, melyek a pozitív értékeléseket hol VIP-tagság, hol kiterjesztett garancia, hol konkrét kuponkedvezmény ígéretével igyekeznek kicsikarni a vevőktől. Vannak olyan cégek is, melyek csak a rossz értékelésekre utaznak, az ilyenek íróit ajándék termék vagy visszatérítés lehetőségével keresik meg azért cserébe, hogy az elégedetlen vásárlók töröljék véleményüket vagy pozitívabban nyilatkozzanak a termékről.

Az amerikai webáruház-platform korábbi legnagyobb, hasonló okokra visszavezethető akciója a sencseni Yokeshu Technology (YKS) mintegy 340 amazonos értékesítőfelületének kitiltása volt az idei első félévben. A platform egyik legnagyobb kínai értékesítőjének bannolása mintegy 20 millió dollár értékű árú sorsára volt közvetlen hatással a kínai média szerint.

a címlapról