AMD: jövőre még nagyobbak leszünk!
A Deutsche Bank technológiai konferenciáján beszélt rövid- és középtávú kilátásairól az AMD.
A vállalat pénzügyi igazgatója, Devinder Kumar szerint 2022, illetve 2023 is számottevő növekedési potenciállal kecsegtet. Az AMD 2020-ban közel 9,8 milliárd dolláros forgalmat könyvelt el, amit jelen állás szerint majd 60 százalékkal múlhat felül az idei év. A prognosztizált 2021-es, 15,5 milliárdos bevételét jövőre tovább növelné az tervezőcég. Kumar szavai alapján a piaci igényeken valószínűleg nem fog múlni az újabb gyarapodás. A szakember kiemelte, hogy az ügyfelek mellett a gyártási lánc egyes résztvevőinél szükséges növekedést elérni, már amennyiben ez a jelenlegi helyzetben lehetséges.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az idei célszámok eléréshez az AMD kénytelen volt a magasabb haszonkulccsal értékesíthető termékeit előnybe helyezni, bizonyos piacokon feladva részesedéséből. Az ODM-gyártóktól származó korábbi információk szerint az AMD az Intelhez hasonlóan a drágább, nagyobb nyereségtartalmú processzorokra helyezte a hangsúlyt, amely miatt egyes, jellemezően olcsóbb CPU-k szállítási ideje extrém hosszúságúra nőtt. Az alacsonyabb gyártási prioritással rendelkező termékek leszállítására 52 vagy akár 70 hetet is kellhet várni, amelyre nehezen lehet gyártási ütemtervet építeni.
Kumar ehhez kapcsolatban elmondta, hogy a szerverpiac rendkívül magas prioritást bír az AMD-n belül. A pénzügyi igazgató állítja, minden megtesznek, hogy a partnerek időben megkapják megrendeléseiket. A rendkívül versenyképes Epyc processzoroknak hála a chiptervező már 9,5 százalékot birtokol a nagy profittal kecsegtető piacból. A változásokat a két vállalat pénzügyi adatai is alátámasztják: a legutóbbi negyedévben a nagyvállalati, beágyazott és a semi-custom (EESC) divízió 1,6 milliárd dolláros forgalmat produkált, 183 százalékkal felülmúlva az egy évvel korábbi 565 milliót.
A beszélgetésből a GPU-s eladások sem maradhattak ki. A konzumer videókártyák piacán továbbra is utcahosszal vezet az Nvidia: tizenegy játékosból mindössze kettő választ Radeont, habár az aktuális széria versenyképességére már nem lehet panasz. Ennek kapcsán felmerült, hogy az AMD nagy tételben értékesíthet termékeket bányászoknak, amit azonban a pénzügyi igazgató tagadott. Kumar állítja, a bányászok oldaláról tapasztalt igény elhanyagolható. A szakember továbbá elmondta, hogy a Radeonok célközönségét a játékosok jelentik, így a bányászok nem élveznek prioritást a cég termékstratégiájában.