:

Szerző: Asztalos Olivér

2021. szeptember 13. 12:43

AMD: jövőre még nagyobbak leszünk!

A Deutsche Bank technológiai konferenciáján beszélt rövid- és középtávú kilátásairól az AMD.

A vállalat pénzügyi igazgatója, Devinder Kumar szerint 2022, illetve 2023 is számottevő növekedési potenciállal kecsegtet. Az AMD 2020-ban közel 9,8 milliárd dolláros forgalmat könyvelt el, amit jelen állás szerint majd 60 százalékkal múlhat felül az idei év. A prognosztizált 2021-es, 15,5 milliárdos bevételét jövőre tovább növelné az tervezőcég. Kumar szavai alapján a piaci igényeken valószínűleg nem fog múlni az újabb gyarapodás. A szakember kiemelte, hogy az ügyfelek mellett a gyártási lánc egyes résztvevőinél szükséges növekedést elérni, már amennyiben ez a jelenlegi helyzetben lehetséges.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Az idei célszámok eléréshez az AMD kénytelen volt a magasabb haszonkulccsal értékesíthető termékeit előnybe helyezni, bizonyos piacokon feladva részesedéséből. Az ODM-gyártóktól származó korábbi információk szerint az AMD az Intelhez hasonlóan a drágább, nagyobb nyereségtartalmú processzorokra helyezte a hangsúlyt, amely miatt egyes, jellemezően olcsóbb CPU-k szállítási ideje extrém hosszúságúra nőtt. Az alacsonyabb gyártási prioritással rendelkező termékek leszállítására 52 vagy akár 70 hetet is kellhet várni, amelyre nehezen lehet gyártási ütemtervet építeni.

d_kumar

Kumar ehhez kapcsolatban elmondta, hogy a szerverpiac rendkívül magas prioritást bír az AMD-n belül. A pénzügyi igazgató állítja, minden megtesznek, hogy a partnerek időben megkapják megrendeléseiket. A rendkívül versenyképes Epyc processzoroknak hála a chiptervező már 9,5 százalékot birtokol a nagy profittal kecsegtető piacból. A változásokat a két vállalat pénzügyi adatai is alátámasztják: a legutóbbi negyedévben a nagyvállalati, beágyazott és a semi-custom (EESC) divízió 1,6 milliárd dolláros forgalmat produkált, 183 százalékkal felülmúlva az egy évvel korábbi 565 milliót.

A beszélgetésből a GPU-s eladások sem maradhattak ki. A konzumer videókártyák piacán továbbra is utcahosszal vezet az Nvidia: tizenegy játékosból mindössze kettő választ Radeont, habár az aktuális széria versenyképességére már nem lehet panasz. Ennek kapcsán felmerült, hogy az AMD nagy tételben értékesíthet termékeket bányászoknak, amit azonban a pénzügyi igazgató tagadott. Kumar állítja, a bányászok oldaláról tapasztalt igény elhanyagolható. A szakember továbbá elmondta, hogy a Radeonok célközönségét a játékosok jelentik, így a bányászok nem élveznek prioritást a cég termékstratégiájában.

a címlapról