Otthagyta Cupertinót az Apple Car főnöke
A Ford elcsábította az Apple autós projektjének főnökét, Doug Fieldet. A szakember a nagy múltú gyártó következő generációs vezetési élményének kifejlesztéséért felel majd.
Field az Apple (egyik) speciális projektjének alelnökeként volt bejegyezve Cupertinóban, amely nem hivatalosan az Apple Car fejlesztésének vezetését jelentette. A szakember ezt megelőzően, 2018 és 2013 között a Tesla vezető járműmérnökeként tevékenykedett, ahol többek között a Model 3 kezdetleges problémáinak megoldásában is részt vett. Az öt év során felszedett tapasztalattal, illetve az azt megelőzően az Apple-nél eltöltött idővel (a Tesla előtt Field a Macek hardveres fejlesztésének alelnöke volt) a tarsolyában a szakember ideális választás volt az Apple számára, egészen mostanáig. A váltás iróniája, hogy a Ford a Google Androidot fogja alkalmazni a 2023-tól megjelenő járművei infotainment rendszerében.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Nyúlfarknyi kommentárjában az Apple megköszönte Field munkáját, illetve sok sikert kívánt neki. A vállalat arról egyelőre nem beszélt, hogy ki veszi majd át a szakember munkáját. A lehetséges jelöltek között előkelő helyen szerepel a BMW-től júniusban épp Field alá szerződtetett Ulrich Kranz, aki többek között i3 EV, valamint az i8 hibrid sportautón is dolgozott. Kranz nem sokkal később az Canoo startup éléről is távozott, amely egy elektromos autós projekten dolgozott. A Canoot korábban épp az Apple-lel hozták hírbe, amely állítólag fontolgatta a startup felvásárlását.
Field távozás már a sokadik csavar az Apple Car nagyjából 7 éve tartó, nem hivatalos történetében. Iparági pletykák szerint Cupertinóban már viszonylag régóta dolgoznak az autós projekten, habár állítólag az továbbra is viszonylag kezdetleges állapotban van. A cég berkein belül Project Titan néven futó kezdeményezés egészen 2014-ig nyúlik vissza, noha időközben többször parkolópályára került - a cég 2019-ben a projekten dolgozó mintegy 190 alkalmazottjától vált meg.
Tavaly decemberben a Reuters számolt be róla, a vállalathoz közel álló forrásokra hivatkozva, hogy a cupertinói óriás gőzerővel dolgozik az önvezető autós technológiáján - sőt, házon belül "áttörésnek számító" akkumulátortechnológiát is fejleszt. A cég erőfeszítéseinek eredményei 2024 környékén láthatnak napvilágot, a lap forrásai szerint ekkor indulhat meg a tisztán elektromos hajtású Apple autók gyártása. Egyelőre ugyanakkor az sincs kizárva, hogy végül túl nagy falatnak bizonyul a cég számára az autóipar, így végül komplett jármű helyett csak önvezető autós rendszerét dobja majd piacra, amelyet más autógyártók integrálhatnak saját termékeikbe.