Újabb kompromisszumot vállalt az Apple az App Store-nál
Fokozatosan, kis lépésekben enyhít az Apple az App Store alkalmazás-piactér fejlesztők felé képviselt drákói szigorán.
Újabb, kis lépést tesz az Apple annak érdekében, hogy az App Store alkalmazás-piacteret érő, jogos, illetve jogosnak vélt támadások vitorlájából kifogja a szelet. A cég szerdán bejelentette, hogy bizonyos alkalmazás-kategóriák esetében enyhít korábbi szigorú üzletpolitikáján, mely tűzzel-vassal tiltotta bármilyen, az Apple ökoszisztémáját megkerülő fizetési gyakorlat alkalmazását, illetve akár csak az alternatív fizetési módokra történő utalást.
Ennek egyik abszurd következménye lett, hogy bizonyos, havi előfizetési díj fejében igénybe vehető szolgáltatások (pl. Netflix, Spotify, Amazon Kindle, Hulu) alkalmazásaiban nem lehetett előfizetői fiókot létrehozni, mivel az Apple nem engedte, hogy a fejlesztők a regisztrációs weboldalra mutató linket helyezzenek el az applikáción belül.
Modern SOC, kiberhírszerzés és fenntartható IT védelem (x) Gyere el meetupunkra november 18-án, ahol valós használati eseteken keresztül mutatjuk be az IT-biztonság legújabb trendjeit.
Ez a gyakorlat változhat meg jövő év elejétől, de csak az úgynevezett "reader" appok esetében, vagyis a legnagyobb árbevételt generáló gaming szegmensben egyelőre semmi sem fog változni. A változások a japán versenyhatósággal kötött, ötéves antitröszt-vizsgálati szakaszt lezáró egyezség részét képezik, jóllehet nem csak a japán fejlesztőket érintik, hanem globálisan érvénybe lépnek majd.
A vállalásnak egyelőre várhatóan nem lesznek drasztikus következményei, mivel az Apple maga dönti el, melyik app kerül abba a kategóriába, melyre az új szabályok vonatkoznak majd, emellett a cég az ügyfelek biztonsága érdekében "segíteni fog" a fejlesztőknek az átirányításban, ami arra utal, hogy a cég a külső linkek elhelyezésének módjára és egyéb körülményekre komoly ráhatást gyakorolhat.
A felhasználói fiókok létrehozására mutató külső linkek elhelyezésének tiltása az applikációkon belül az egyik fontos eleme volt a Sportify által az Európai Bizottság versenyhatósága számára 2019. márciusában benyújtott panaszának, mely idén májusban kifogásközlést juttatott el az Apple számára a tavaly nyáron az ügyben elindított vizsgálat részeként.
Az uniós vizsgálat vizsgálat az App Store partnerek számára előírt szerződési feltételeit vonta nagyító alá, illetve különösen az Apple kapuőr-szerepét és az azzal járó potenciális versenytorzító hatást igyekszik felmérni.