Korea megtörte az Apple és a Google fizetési monopóliumát
Dél-Korea lehet az első ország a világon, ahol törvény tiltja az Apple és a Google jelenlegi üzleti gyakorlatát, mely a cégek által üzemeltetett alkalmazásáruházakban megjelenő appok esetében minden fizetési tranzakció során előírja, hogy nem használhatnak a fejlesztők külső csatornát az alkalmazásokon belüli vásárlások esetében.
Megtörik a Google és az Apple alkalmazás-piactereinek minden kontinensen átívelő fizetési-pénzügyi hegemóniája Dél-Koreában, miután a szöuli parlament kedden megszavazta a digitális javakért történő fizetések körülményeit meghatározó törvényt. Ennek leghangsúlyosabb hozománya, hogy a jogszabály hatályba lépését követően a világ meghatározó alkalmazás-piacterei nem köthetik magukhoz a fejlesztőket az alkalmazásokon belüli fizetési tranzakciók során.
A törvény hatására az alkalmazásfejlesztők és platformüzemeltetők a Google és az Apple rendszereit megkerülve jelentős összegű (általánosságban 15-30% mértékű) jutalékot spórolhatnak meg csak azzal, hogy alternatív fizetési metódus felé terelik felhasználóikat, legyen szó egyszeri vagy visszatérő tranzakciókról (pl, havi előfizetési díjról).
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A helyi sajtóban csak anti-Google törvényként emlegetett jogszabály az első komolyabb tesztje lehet annak, hogy a piacterek számtalan fejlesztő által kifogásolt működését hosszabb távon meg lehet-e változtatni, és mindez milyen hatást gyakorolhat az üzemeltetők, a tartalomtulajdonosok, a fejlesztők illetve a végfelhasználók szimbiózisára.
A törvényi szabályozás kapcsán a Google korábban azzal érvelt, hogy a Play Store nem egy egyszerű tranzakciófeldolgozó felület, a jutalék pedig hozzájárul ahhoz, hogy az Android milliárdokat elérő, ingyenes globális platformként működjön.
Az Apple a már korábban számtalanszor hangoztatott érvrendszert visszhangozva közölte, a törvény hatására a digitális javakért fizető ügyfelekre új veszélyek leselkednek majd, melyek anyagi és adatvédelmi szinten egyaránt komoly károkat okozhatnak, ezzel pedig alapvetően alááshatják az összes hasonló tranzakció iránti bizalmat, függetlenül attól, hogy az milyen csatornán keresztül zajlik.