Brutális összeget fizet a Google az Apple-nek
Egyre nagyobb összeget kénytelen fizetni a Google az Apple-nek azért, hogy az iPhone-okon, iPadeken és Maceken alapértelmezett kereső legyen - állítják a cégek üzleti eredményeinek értékelése alapján elemzők. Az Apple szerint azonban nincs kivételezés, a Google csupán a népszerűségének köszönheti ezt a pozíciót.
Régóta nyílt titok, hogy a Google jelentős summát fizet az Apple-nek azért, hogy a cég által forgalmazott készülékeken, így elsősorban iPhone-okon, iPadeken és Maceken a keresőszolgáltatás alapértelemezetten jelenjen meg, ugyanakkor ez az összeg évről-évre jelentős mértékben nő - hívják fel a figyelmet a Bernstein elemzői.
A két cég publikusan elérhető üzleti eredményei és különféle tőzsdei és egyéb közleményei alapján kalkulált összeg 2020-ban elérhette a tízmilliárd dollárt, ám idén már másfélszer ekkora bevételre, 15 milliárd dollárra, jövőre pedig 18 és 20 milliárd dollár közötti összegre számíthat az Apple lényegében azért, hogy ne a Bing váljon az alapértelemezett keresővé az eszközökön.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az Apple ugyanakkor ezzel a stratégiával kockázatos játékot játszik - vélik az elemzők -, mivel az iparág részéről egyre több támadás éri a Google-lel fű alatt kötött megállapodást, ráadásul a versenyjogi szervek sem nézik feltétlenül jó szemmel ezt a gyakorlatot.
A cég ezzel kapcsolatban korábban úgy nyilatkozott, a Google a népszerűsége miatt válhatott alapértelmezett keresővé számos Apple eszközön, ugyanakkor bármikor megvan a lehetőség másik keresőszolgáltatást választania a felhasználóknak.
A Bernsteinnél hozzátetszik, ha a Google bármely okból kifolyólag úgy dönt, hogy nem kíván ennyit fizetni, netán versenyjogi tiltás miatt nem fizethet az Apple-nek, az a cupertinói cég számára akár bruttó 4-5%-os bevételkieséssel is járhat, ráadásul mindez a cég ékkövének tekintett szolgáltatások divíziót ütheti meg.
A fentiek kapcsán az is kérdéses, hogy a Google-nek megéri-e egyáltalán ekkora summát fizetnie az Apple-nek azért, hogy alapértelmezett keresőként legyen jelen az eszközökön, különösen mivel rendkívül nehéz pontosan kiszámolni, hogy a Google keresőszolgáltatásokból származó tetemes árbevételének mekkora részét adja ez a szegmens.