Továbbra is a Tizen a legnépszerűbb tévéplatform Európában
Az okostelefon-piaccal ellentétben a különböző tévés platformok és tévés operációs rendszerek globális piaca rendkívül sokszínű, ahol jellemzően más-más piaci szereplő tud dominálni az eltérő régiókban.
Alighanem a gyártó által szállított készülékek népszerűségének köszönhetően továbbra is a Samsung Tizen operációs rendszere számít a legnépszerűbb streaming tévés platformnak Európában, miközben a globális piacon csak a harmadik helyet foglalja el a Roku és az Amazon Fire TV mögött - derül ki a Conviva legújabb, második negyedéves statisztikáiból.
A kutatócég szerint a kizárólag a Samsung tévéinél használt Tizen piaci részesedése a streaming tartalomfogyasztásra használt eszközök körében (a teljes, streamingalapú tévézéssel töltött idő arányában) 19% volt az idei második negyedévben, míg a második helyet 12%-kal a Google Chromecastje, a harmadikat pedig a rivális dél-koreai gyártó, az LG WebOS-es csípte el 11%-kal. A gyártófüggetlen Android TV - mely mellett a bőséges alkalmazásválaszték szól elsősorban - csak a negyedik helyre ért fel 10%-kal - derül ki a kutatásból.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A streaming tartalomfogyasztás őshazájában, Észak-Amerikában ennél sokkal koncentráltabb a piac, melynek 69%-a a Top3 kezében van, ezen belül is toronymagasan első (38%-kal a Roku), őt követi 21%-kal az Amazon Fire TV, 10% pedig az európai éllovas Tizené. Érdekesség, hogy az Apple TV még ebben a régióban is mindössze a streaming tartalomfogyasztás 5%-át adta a második negyedévben.
A videostreaming-tartalmak nézésével töltött idő összességében töretlenül nőtt az elmúlt egy évben, így a nézők a mérések szerint globálisan mintegy 13%-kal töltenek több időt így a tévék előtt ülve, mint egy évvel korábban.
Az erre a célra használt legnépszerűbb eszköz továbbra is messze a nagyképernyős tévé, mely a teljes megtekintések 73 százalékáért felel, vélhetően részben annak is köszönhetően, hogy a koronavírus világjárvány miatt az elmúlt hónapokban elsősorban otthoni tartalomfogyasztás dominált a mobil helyett.