Júniusban globális piacvezetővé vált a Xiaomi
Idén júniusban fennállása óta először vezette a globális mobilpiacot a kínai Xiaomi, mely ügyesen pozícionálta magát a Huawei megüresedő helyébe.
Ott van a potenciál a Xiaomiban ahhoz, hogy tartósan piacvezetővé váljon a globális okostelefon-szegmensben, ez most már mindennél egyértelműbb, miután a céget egy héten belül két, független piackutató-cég is régiós, illetve globális szinten a létra legmagasabb fokára helyezte. A Counterpoint Research frissen publikált gyorsjelentése szerint a kínai gyártónak idén júniusban első ízben sikerült megelőznie a világ legnagyobb okostelefon-gyártójának számító Samsungot.
A kutatócég szerint a kínai gyártó az idei hatodik hónapban 26%-kal növelte eladási darabszámát, így a teljes piaci volumen 17,1%-át adta ebben a hónapban. A cég a 15,7 százalékkal a második, illetve 14,3%-kal a harmadik helyen álló Samsungot és Apple-t utasította ezzel maga mögé. A cég a júniust is magába foglaló második negyedévben ugyanakkor továbbra is a második piaci pozíciót tartotta a Samsung mögött.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az elemzőcég szakértője felhívja ugyanakkor a figyelmet, hogy a Xiaomi júniusban kiharcolt piacelsősége egyelőre távolról sem tűnik még hosszú távon bebiztosítottnak, a vezető pozíció megszerzéséhez ugyanis nagyban hozzájárult, hogy a Samsung vietnámi gyáraiban az újabb koronavírus-esetek ismételten gyártási-ellátási problémákat okoztak, mely a leszállított készülékek darabszámát kedvezőtlenül befolyásolta.
Az egész második negyedévet tekintve ugyanakkor piacelsőnek tekinthető a Xiaomi Európában, ezt már egy másik piackutató, a Stategy Analytics hét elején közzétett elemzése mutatja. A szegmens újdonsült bajnoka, a Xiaomi 12,7 millió készüléket szállított le ebben az időszakban az öreg kontinensen, 700 ezerrel többet, mint a Samsung. A vállalat értékesítési volumenének növekedése ezzel éves szinten több mint 67% lett, míg a dél-koreai rivális ugyanebben az időszakban 7%-os mínuszt volt kénytelen elkönyvelni.
A Xiaomi az okostelefon-szegmensben egyébként közel egy évtizedes múlttal rendelkezik, a cég eleinte elsősorban a kínai piacot célozta termékeivel, csak később kezdett globális terjeszkedésbe. A vállalat fennállása óta eddig több mint 800 millió okostelefont adott el.