A Huawei elismerte, hogy a túlélésért küzd
Első alkalommal hangzott el a Huawei felsővezetése részéről, hogy a Trump-adminisztráció 2019-ben bevezetett szankciói olyan nehéz helyzetbe hozták a céget, hogy mostanra már kénytelen a túlélésért küzdeni.
Közzétette idei első félévre vonatkozó - szokás szerint meglehetősen szűkszavú - üzleti beszámolóját a kínai Huawei Technologies. A cég, mely egykoron dominálta az okostelefon-piacot, illetve a mobilhálózati eszköz-szegmenst, mára bevallottan a túlélésért küzd, ahogy a Trump-adminisztráció által 2019-ben elindított egész pályás letámadás mostanra egyre több területen érezteti hatását.
A cég pénteki közleménye szerint a Huawei idei első féléves árbevétele csaknem a harmadával, 320 milliárd kínai jüanra (átszámítva körülbelül 50 milliárd dollár) esett vissza, miután az amerikai szankciók a cég fogyasztói üzletágának gerincét adó okostelefon-részleget teljesen összeroppantották. Öröm az ürömben, hogy a cég nettó profitmarzsa eközben 9,8%-ra nőtt, ami 2019 óta a legjobb eredménynek számít.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az amerikai komponensek és technológiák nélkül maradt okostelefon-részleg szenvedését jól szemlélteti, hogy míg a Canalys kutatása szerint a Huawei a tavalyi második negyedévben csak Kínában 27,4 millió készüléket szállított (nem számítva a Honor márkájú telefonokat), addig ez a volumen egy évvel később már csak 6,4 millió volt - ezzel a vállalat hét év óta először kiesett az öt legnagyobb szereplő közül a helyi piacon.
Eric Xu, a vállalat soros elnöke a féléves beszámoló kapcsán először használt az eddig megszokottakhoz képest némileg borúsabb szavakat, így egyebek mellett kijelentette, hogy a Huawei jelenleg a túlélésért küzd, a célokat pedig egy ötéves stratégia alapján próbálják megvalósítani.
A Huawei fogyasztói részlegének mélyrepülése egyben azt is jelenti, hogy a cég mobilhálózati eszközöket gyártó üzletága hosszú idő óta először több árbevételt (136,9 milliárd jüant, azaz mintegy 21 milliárd dollárt) termelt, mint a fogyasztói szegmens. A vállalatot itt a szankciók láthatóan kevésbé érintik érzékenyen, legalábbis a beszámoló szerint a növekedés tartós volt az első negyedévben, az eredményekre inkább a kínai 5G-s tenderek elhúzódása hatott negatívan.