A hirdetések manipulációja miatt perlik a LinkedIn-t
Több hirdető közös keresetben beperelte a Microsofthoz tartozó LinkedIn-t, amiért a szolgáltatás álláspontjuk szerint fals adatokat szolgáltatott a hirdetések megtekintéséről. A cég szerint a rendszerben valóban volt egy hibás metrikára vezető bug, de ezért a hirdetők korábban kárpótlást kaptak.
Tárgyalásra alkalmasnak találta egy San Jose-i kerületi bíró több felperes közös keresetét, melyben a hirdetések árát meghatározó statisztikák különböző módszerekkel történő elcsalásával vádolják a LinkedIn üzemeltetőit. A vád szerint a szolgáltatás többek között a botok által generált forgalmat, a félrekattintásokat és a kizárólag hirdetések árának növelése célját szolgáló szándékos többletkattintások alapján határozta meg a rendszerben megjelenítendő hirdetések árát.
A felperesek szerint emellett a LinkedInnek az a gyakorlata sem tekinthető fairnek, hogy az okostelefonos appokban automatikusan elinduló videókat akkor is lejátszottnak tekinti a rendszer, ha a felhasználó csak átgörgetett felettük, és egy másodpercet sem nézett meg belőlük valójában.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Reuters tudósítása szerint a felperesek azután nyújtották be a keresetet, hogy a LinkedIn tavaly novemberben bejelentette, egy a rendszerben több hónappal korábban felfedezett bug miatt több mint 400 ezer esetben túlszámlázhatta hirdetőit. A cég akkor azzal védekezett, hogy a túlszámlázás összege az esetek 90%-ban nem érte el a 25 dollárt, illetve később minden hirdetőt kárpótolt a cég.
A hirdetők keresetükben ugyanakkor arra hivatkoznak, hogy a téves adatokon alapuló félreszámlázás miatt csökkent a máshol elkölthető büdzséjük. A felperesek pontosan meg nem határozott összegű kártérítést követelnek a fentiek miatt a LinkedIntől.