:

Szerző: Koi Tamás

2021. augusztus 2. 11:03

Már Kínában sincs az öt legnagyobb mobilgyártó között a Huawei

Míg egy évvel ezelőtt toronymagasan vezette a helyi piacot, addig mostanra az öt legnagyobb mobilgyártó közé sem tudja, illetve tudta beverekedni magát a kínai Huawei Technologies.

Az egy évvel ezelőttihez képest jóval kevesebb okostelefon fogyott az idei második negyedévben Kínában, a világ legnagyobb okostelefon-piacán, ahol egyben jelentősebb koncentrációt is mutatnak a számok. Így míg egy évvel korábban öt gyártónak is sikerült lokálisan megugrania a tízmilliós értékesítési volument, addig ez az idei második negyedévben csak háromnak jött össze - áll a Canalys friss elemzésében.

A cég szerint a piac bezuhanása szinte egy az egyben a korábbi favorit, a Huawei kivérzésének köszönhető, mely az amerikai, illetve az amerikai technológiával gyártott komponensektől elvágva képtelen volt megfelelő mennyiségű okostelefont gyártani az időszakban.

canalys_q2_smartphone_china
forrás: canalys

A Gitlab mint DevSecOps platform (x)

Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.

A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.

Az egykori piacelsőt ért pofon méretét jól érzékelteti, hogy míg a Huawei a 2020-as második negyedévben több mint 40 millió készüléket adott el Kínában, addig 2021-ben ugyanebben az időszakban az ötmilliós volumen is éppen hogy összejött a cégnek - ezzel a társaság hét év után először kikerült a Top5 kínai okostelefon-gyártó közül.

A második negyedévben összesen 74,9 millió okostelefon fogyott az országban, 17%-kal kevesebb, mint egy évvel korábban. A piacot a BBK Electronics két márkája, a Vivo és az Oppo vezeti összesen 34,2 millió eladott készülékkel, ám a legnagyobb növekedést (éves szinten 35%-ot) a Huawei helyét átvevő Xiaomi érte el, 12,6 milliós értékesítési darabszámmal.

Egyetlen, nem kínai szereplőként a listán továbbra is ott van az Apple, mely a második negyedévben a Canalys szerint 7,9 millió iPhone-t adott el az országban, alig 2%-kal többet, mint egy évvel korábban, a Top5-be pedig utolsóként befért a Huawei-ről tavaly év végén levált Honor is, mely szintén komoly visszaesést volt kénytelen elkönyvelni, miután az eladások negyedéves szinten 12,8-ról 6,2 millió darabra estek vissza.

Az üzemeltetői szakmát számos nagyon erős hatás érte az elmúlt években. A történet pedig messze nem csak a cloudról szól, hiszen az on-prem világ is megváltozott.

a címlapról