:

Szerző: Koi Tamás

2021. július 30. 12:58

Itthon is küszöbön a streaming-bumm

Részben a pandémia hatására hazánkban is egyre népszerűbbnek számítanak a különféle online videostreaming platformok, melyek közül már itthon is a Netflix a legismertebb.

A felnőtt magyar internetezők 20%-a (kb. 1,3 millió fő) rendelkezik hozzáféréssel legalább egy streaming szolgáltató kínálatához, 14% pedig használja a hazai online TV szolgáltatások közül valamelyiket. A magyarok körében a legismertebb és leginkább használt streaming platform a Netflix, az online TV szolgáltatások közül pedig az RTL Most – derül ki a GKI Digital 2021 májusában készült kutatásából, mely a magyar lakosság tartalomfogyasztási szokásait vizsgálta.

A NETFLIX VAJON MI?

Ismertségben és használatban a Netflix mellett az HBO és az RTL számít a legnagyobb szereplőnek a magyar piacon, de a Netflix vezető szerepe megkérdőjelezhetetlen:

A streaming videót, online TV-s tartalmat fogyasztó internetezők közül 59% használja a Netflix-et, 37% az HBO GO-t, 16% pedig az RTL Most-ot.

-hívja fel a figyelmet a kutatócég.

gkid_tartalomfogyasztas_2021_abra_01

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A három platform közül ráadásul a Netflix esetében a legkisebb – mindössze 9% – a szolgáltatást elhagyók aránya, vagyis azok köre, akik bár korábban használták/próbálták a szolgáltatást, jelenleg már nem számítanak aktív felhasználónak, szemben például az HBO GO-val, ahol nagyobb a lemorzsolódó felhasználók aránya (14%).

A streaming videót, online TV-s tartalmat nézők körében egyelőre elég magas, 32% azon internetezők az aránya, akik bár ismerik ezeket a szolgáltatásokat, nem használták még őket soha korábban – ez a réteg lehet a potenciális jövőbeli felhasználók elsődleges forrása, vélik a GKI Digitalnál.

Dacára az új média felületek és digitális platformok egyértelmű térhódításának, a magyar internetezők körében a hagyományos tévézés és a lineáris adások követése továbbra is az egyik legfőbb tartalomfogyasztási forrás. Az internetezők 48%-a néz TV-t a mindennapokban, közülük 10% „folyamatosan” teszi ezt, 76% pedig naponta. 

HAVI ÁTLAG 3-5 EZER FORINT MEGY STREAMINGRE

A kutatócég felhívja a figyelmet, hogy az előfizetőkért, fogyasztókért vívott harc nem skálázható bizonyos szinten túl. Míg a legfejlettebb piacokon egy család akár 5-7 online streamingszolgáltatásért is hajlandó pénzt áldozni, addig jelenleg a magyar internetezők átlagosan 1-2 féle streaming vagy online TV szolgáltatásra, platformra fizetnek csupán elő (igaz, egy alapvetően szűkebb választékból), ami – figyelembe véve a szolgáltatók árazását – 3-5 ezer forintos havi kiadást is jelenthet. 

Ez az összeg a TV, internet és egyéb online szolgáltatások (pl.: felhő tárhely, mobil applikáció stb.) együttesével már háztartásra vetítve könnyen 15-20 ezer forintos sávba is emelkedhet, ami már jelentősebb tétel lehet egy átlagos család vagy háztartás havi költségvetésében.

a címlapról