Rosszul jön az Amazonnak a pandémia lecsengése
Az Amazon felhős szolgáltatás-részlege vitte a prímet a cég idei második negyedévében, miközben a kereskedelmi forgalom a pandémia múló hatásának köszönhetően elmaradt a várttól.
A koronavírus világjárvány egyik legnagyobb haszonélvezőinek az e-kereskedelmi cégek számítanak, hiszen a lezárások hatására a tömegeknek nem maradt más választásuk, mint online megvásárolni azon termékek jelentős részét, melyekért korábban a boltokba jártak. A járványhelyzet enyhülése és a fokozatos nyitások éppen ezért lassulást vetítenek előre az online kereskedelem számára.
Ez a folyamat nyomta rá a bélyegét a világ legnagyobb e-kereskedelmi cégének, az Amazonnak a működésére, mely az idei második negyedévben 27%-kal, 113 milliárd dollárra tudta növelni árbevételét, ezzel alulmúlva az előzetes, 115 milliárd dolláros elemzői becsléseket.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A forgalomnövekedés lassulása itt az első negyedévvel összevetve beszédes, az év első három hónapjában még éves szinten 44%-os növekedést tudott felmutatni a vállalat. A kilátások ráadásul rövidtávon sem jobbak: a cég a harmadik negyedévben már csak 16%-os növekedést vár.
A cég ezzel együtt nyereségesség szempontjából fennállásának második legjobb negyedévét zárta június végén, miután a profit 48%-kal, 7,8 milliárd dollárra nőtt.
A vállalat legjobban teljesítő üzletága a második negyedévben a felhőszolgáltatásokat kínáló Amazon Web Services (AWS) volt, mely felülmúlva az előzetes elemzői várakozásokat 37%-os forgalomnövekedéssel 14,8 milliárd dollárt hozott a konyhára.
Mindez megindokolhatja, hogy miért éppen az AWS részleg korábbi vezetője, Andy Jassy került a cég élére július 5-én, amikor Jeff Bezos, az Amazon alapítója leköszönt a vezérigazgatói pozícióból.