Soha nem látott magasságokban a Google anyacége
A pandémia lecsengését követően megélénkülő költési hajlandóság ismét parádés pénzügyi teljesítményt eredményezett a Google anyacégénél, az Alphabetnél.
A második pénzügyi negyedévben felélénkülő online hirdetési kedvnek köszönhetően újabb rekord pénzügyi időszakot tudhat maga mögött a világ legnagyobb, online keresésben érdekelt vállalkozása, az Alphabet. A Google anyacégének szárnyalása jól érzékelteti, hogy a pandémia lecsengését követő időszakban az online szolgáltatások iránti felélénkült kereslet aligha fog csökkenni, a korábban várt lassulásnak nyoma sincs.
Az Alphabet teljes, második negyedéves árbevétele az előző év hasonló időszakával összehasonlítva mintegy 61,6%-kal, 61,88 milliárd dollárra nőtt, messze meghaladva az 56 milliárd dolláros előzetes elemzői várakozásokat - céghez eddig soha, egyetlen korábbi pénzügyi időszakban sem folyt be ekkora bevétel.
Modern SOC, kiberhírszerzés és fenntartható IT védelem (x) Gyere el meetupunkra november 18-án, ahol valós használati eseteken keresztül mutatjuk be az IT-biztonság legújabb trendjeit.
A vállalat nettó profitja mindeközben több mint a két és félszeresére, 7 milliárd dollárról 18,5 milliárd dollárra nőtt, ezzel az Alphabet immár négy negyedéven át tartó, folyamatosan növekvő, rekord nyereséget könyvelhet el.
Az árbevétel legnagyobb részét (35,8 milliárd dollárt) a Google keresőszolgáltatásból származó hirdetési árbevétel adja, csak ennek az üzletágnak a bevétele 14 milliárd dollárral nőtt az előző év hasonló időszakához képest - derül ki a beszámolóból. Csaknem duplájára, 3,8 milliárd dollárról 7 milliárd dollárra nőtt a YouTube-ról származó hirdetési bevétel, ezzel a cég teljes hirdetési árbevétele átlépte az 50 milliárd dollárt.
Az Alphabet felhős üzletága, a nagyobb riválisokhoz képest egyelőre csak a szárnyait bontogató Google Cloud eközben továbbra is veszteségesen működött ugyan, de már csak 594 millió dolláros mínuszban volt a divízió, vagyis egy év alatt sikerült csaknem a harmadára csökkenteni a deficitet, miközben a felhőszolgáltatásokból származó árbevétel hárommilliárd dollárról 4,6 milliárd dollárra nőtt.