Remek negyedévet zárt a Seagate
Rendkívül elégedett idei második (naptári) negyedéves pénzügyi eredményeivel a Seagate - derül ki a cég tegnap közzétett jelentéséből.
A merevlemezgyártó bevétele és nyeresége egyaránt nagyot nőtt az előző évhez képest. A forgalom szinte kereken 3 milliárd dolláron állt meg, amely majdnem pontosan 20 százalékkal múlja felül a tavalyi 2,5 milliárdos összeget. Az ehhez társuló profit lényegesen nagyobb mértékben gyarapodott. A kasszában maradt 482 millió dollár 190 százalékkal magasabb az egy évvel korábbi 166 milliónál.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A kedvező számok mögött elsősorban a töretlenül erős adatközpontos igények állnak. Ahogy a különféle piackutatásokból és jelentésekből kiderült, az elmúlt hónapokban szokatlanul sok kiszolgáló (és tároló) fogyott, amelyek egy számottevő részébe továbbra is merevlemezek kerülnek. A vállalat jelentése megjegyzi, hogy a nagyvállalati termékeken belüli az úgynevezett nearline modellekre is nőtt a kereslet. A Seagate szerint az elmúlt másfél évben egészséges és stabil kereslet mutatkozott a felhős adatközpontok felől, amely ugyancsak kedvező hatással volt a számokra.
Érdekes kérdés, hogy a kliensekbe, azokon belül is a személyi számítógépekbe szánt termékekkel mi a helyzet. A vállalat erről továbbra is mélyen hallgat, hisz mindössze annyit közölt, hogy az úgynevezett legacy (konzumer) piacokon tapasztalt hanyatlás ütemes lassulni látszik, amit viszont a növekvő nagyvállalati kereslet bőven kompenzál.
Az, hogy számszerűen ez mit jelent, nem derül ki, a Seagate ugyanis egy ideje nem közli piacokra bontva az eladásokat, csupán két termékcsoportról beszél: HDD-k és egyéb termékek. Utóbbiba elsősorban az SSD-k, illetve a kiegészítő adatközpontos termékek tartoznak. A két kategória közti súlybeli eltérést jól szemlélteti, hogy míg tisztán merevlemezekből közel 2,74 milliárd, addig az SSD-ket is tartalmazó egyéb kategóriából mindössze 276 millió dollár folyt be.
A szándékos takargatás mögött minden bizonnyal a kliensmerevlemezek iránti, az elmúlt években kirajzolódott jelentősen kisebb kereslet áll. A megfizethető szintre mérséklődött SSD-k miatt a PC-k többségéből már teljesen kimaradnak a merevlemezek, és bár a Seagate is kínál flash-alapú meghajtókat, ezen a piacon egyelőre lényegesen kisebb súllyal bír a márka, amelynek egyik oka a sokkal szorosabb verseny. Nem csoda, hogy a vállalat egy ideje már inkább az adatközpontos fejlesztésekre fókuszál, ezen a piacon ugyanis még jó darabig biztosan egészséges lesz a kereslet a nagyobb kapacitású, költséghatékony merevlemezekre.