Forrófejű lehet a Samsung és az AMD első szerelemgyereke
Karnyújtásnyira van a Samsung és az AMD technológiai együttműködéséből született első alkalmazásprocesszor. Iparági pletykák szerint a grafikus teljesítményre nem lehet majd panasz, a chip fogyasztása azonban várhatóan magas lesz.
A kiszivárgott mérési eredmények alapján a Radeonnal keresztezett Exynos megjelenítési tempója nagyjából 30 százalékkal múlja majd felül a Galaxy S21 Ultrában található Mali-G78-ét. Mindez optimális esetben még akár a következő generációs ARM grafikus egység ellen is elég lehet, tekintve, hogy eddig jellemezően átlagosan 20 százalék körüli volt a generációváltásonként előrelépés.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A teljesítményre így várhatóan nem lehet majd panasz. Mindezért cserébe ugyanakkor viszonylag magas disszipációval kell majd fizetni. Második nekifutásra ugyanis 20 százalékkal alacsonyabb eredményt produkált a GPU, a harmadik menetben pedig összesen 30 százalékkal csökkent a grafikus teljesítmény. Mindez az úgynevezett thermal throttlingnak, vagyis a rendszerbe épített leszabályzásos hővédelemnek volt köszönhető, amely az órajel és a feszültség mérséklésével óvja az esetleges túlmelegedésből adódó károktól a hardvert. Arról egyelőre csak találgatni lehet, hogy a viszonylag magas fogyasztásban az RDNA2-alapú GPU hatékonysága, vagy a Samsung saját félvezetős gyártástechnológiája nyom-e többet a latba.
Az iparági pletykák szerint ennek ellenére a Samsung elégedett az AMD GPU-s fejlesztésével, így további tárgyalások függvényében a következő években megjelenő Exynosokba is Radeon GPU-k kerülhetnek. Lisa Su, az AMD elnök-vezérigazgatója egy néhány héttel ezelőtt rendezvényen elmondta, hogy eddig kifejezetten pozitív a Samsunggal folytatott partnerség, melynek hála végre az AMD is utat talált a hatalmas forgalommal kecsegtető okostelefonos piacra.
Su az említett eseményen megerősítette, hogy a Samsungnak fejlesztett GPU a legújabb konzolokhoz hasonlóan a hardveres raytracinget és a VRS-t (Variable Rate Shading) is támogatni fogja. Utóbbinak hála bizonyos esetekben az erőforrás igényes árnyalás kiszámítása alacsonyabb felbontáson történhet meg, így növelve a megjelenítés sebességét. Bár a hivatalos bejelentésre még várni kell, a két vállalat reakciói alapján az együttműködés a jövőre érkező RDNA3-as GPU-kra is kiterjed majd. Addig azonban még bizonyosan piacra kerül a kooperáció első eredménye, ami jelen állás szerint némi halasztást követően júliusban fog megtörténni.