:

Szerző: Asztalos Olivér

2021. június 22. 11:41

A tabletpiacot is az Apple uralja

Egy év alatt bő 50 százalékot nőtt a táblagépek piaca. Az élen továbbra is az Apple áll, amely remekül lovagolta meg a növekedési hullámot.

A Counterpoint Research friss kutatása szerint az idei első negyedévben 53 százalékkal több tablet fogyott, mint 2020 hasonló időszakában. A növekedésből az Apple profitálta a legtöbbet, amely ennek hála már a táblagépek piacának több, mint harmadát birtokolja. A cupertinói vállalat számszerűen 37 százalékos részesedéssel rendelkezik, miközben a második helyezett Samsungnak mindössze 20, a harmadik helyen osztozó Amazonnak és Lenovónak pedig csupán 9 százalékos szelet jut. A negyedév nagy vesztese (itt is) a Huawei, melynek részesedése egy év alatt 11-ről 5 százalékra esett vissza.

A Gitlab mint DevSecOps platform (x)

Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.

A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.

A kutatás szerint az Apple egy év alatt 7 százalékponttal tudta növelni részesedését, többek között a tavaly ősszel bemutatott új modelleknek köszönhetően. A cupertinói vállalat szeptemberben egy új, drágább iPad Airt, illetve egy relatíve relatíve olcsó "sima" iPadet dobott piacra. A Counterpoint Research állítja, az utóbbi, belépőszintű Apple táblagépek az eladások 56 százalékát tették ki az idei első negyedévben, élen a legújabb modellel. A második helyen az ugyancsak említett negyedik generációs iPad Air található, majd pedig az iPad Prók, rendre 19 és 18 százalékos részesedéssel.

counter_res

A Counterpoint Research szerint az idén áprilisban bemutatott legújabb, M1 processzorral szerelt iPad Prók fogadtatása is kedvezőnek bizonyult. Az igények kielégítése azonban nem zökkenőmentes, ugyanis az Apple legújabb táblagépével bemutatott Liquid Retina XDR kijelző ellátása akadozik. A cupertinói vállalat elvárása szerint a probléma a harmadik negyedévben megoldódik, így az utolsó negyedéves rohamot ki tudják majd elégíteni.

A iPadek példás menetelését az Apple legutóbbi negyedéves pénzügyi jelentése is alátámasztja. A táblagépekből ugyanis mintegy 7,8 milliárd dollár értékben adott el az Apple három hónap leforgása alatt, amely hatalmas, 79 százalékos ugrást jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest. Talán mondani sem kell, hogy ez az összeg is kiemelkedő, az elmúlt közel tíz évben nem látott ekkora forgalmat az iPad. Tim Cook megjegyezte, hogy a Távol-Keleten (Japánnal az élen) regisztrálták a legnagyobb növekedést, amely az Apple táblagépeinek telepített bázisát új csúcsra lőtte ki.

Az üzemeltetői szakmát számos nagyon erős hatás érte az elmúlt években. A történet pedig messze nem csak a cloudról szól, hiszen az on-prem világ is megváltozott.

a címlapról