Az Amazon és az Apple a világ legértékesebb márkái
Továbbra is az Amazon és az Apple számítanak a világ legértékesebb márkáinak, és noha az amerikai márkák értéke nő a legnagyobb intenzitással, Kína fokozatosan előre tör, miközben Európa mind jobban háttérbe szorul.
Továbbra is az amerikai dollármilliárdos, Jeff Bezos által 1994-ben alapított Amazon számít a világ legértékesebb márkájának a Kantar 2021-es számokkal frissített BrandZ toplistáján, közvetlenül megelőzve az Applet és az Alphabethez tartozó Google-t. A listán ugyanakkor egyre előkelőbb helyet foglalnak el a kínai márkák, ma már egyértelműen megelőzve a legerősebb európai brandeket - derül ki a Reuters összefoglalójából.
A világ legértékesebb márkáinak körében, az élmezőnyt tekintve továbbra is az amerikai cégek dominálnak - a top10-es lista nyolc tagja Észak-Amerikai, az ötödik, illetve a hetedik helyre ugyanakkor sikerült beférnie a Tencentnek és az Alibabának.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A kínai márkák erősödését egyben az is jelzi, hogy az értéküket több mint megduplázó top5 márkák körében négy kínai sorakozik (a Pinduoduo és Meituan e-commerce cégek, a Moutai alkoholmárka és a TikTok), a lista élén pedig a Tesla áll, melynek értéke 275%-kal nőtt tavaly, ami abszolút rekordnak számít. A Top100-as listán szereplő márkák közül egyébként 14% a kínai márkák részesedése, szemben a 2010-es 11%-kal.
Eközben Európa fokozatosan egyre kevesebb márkával képviselteti magát a Kantar BrandZ listáján, így míg egy évtizeddel korábban a toplistán szereplő márkák ötöde európai volt, addig mostanra ez az arány 8%-ra esett be. A legértékesebb európai brand, a Louis Vuitton, mely a lista 21. helyén található, míg a legértékesebb európai IT-márka a német SAP lett, a lista 26. helyén. Az egyetlen brit márka, mely a listára felért a hatvanadik helyet elfoglaló Vodafone lett.
A világ száz legértékesebb márkájának összértéke a BrandZ lista alapján egyébként mintegy 7,1 ezer milliárd dollár.