Nem tetszik a GVH-nak a Google dalszövegkártyája
A Facebook, a Viber és a TikTok után újabb big-tech eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal, ezúttal a világ legnagyobb internetes keresőjének működésével kapcsolatban.
Újabb versenyfelügyeleti eljárás indult a Google-lel szemben Magyarországon. A Gazdasági Versenyhivatal mai közleménye szerint az új "big-tech eljárás" célja, hogy kiderítse, a Google a keresőmotorban rendszeresített dalcímekre megjelenő úgynevezett dalszövegkártya használata, illetve annak feltüntetése során sértett-e versenyjogot.
A nemzeti versenyhatóság a szervezet által kiadott közlemény szerint konkrétan azt vizsgálja, hogy a kaliforniai központú cég jogsértő módon befolyásolja-e a dalszöveg közzétételével foglalkozó piaci szereplők közötti versenyt azzal, hogy a keresőmotorjának használatakor (dalok, dalszövegek keresése során) az organikus keresési találatok – így az ezzel foglalkozó honlapok linkjei – előtt saját dalszöveg-megjelenítési szolgáltatását helyezi el.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az ún. dalszövegkártya ugyanis – különösen mobiltelefonok esetén – alkalmas arra, hogy kitakarja a keresőmotor által sorrendbe állított további találatokat, emellett a Google saját szolgáltatását (YouTube) is népszerűsíti - hívja fel a figyelmet a GVH.
A szervezet az utóbbi években előszeretettel vizsgálja a jelentős számú fogyasztó és vállalkozás érdekeit és helyzetét befolyásoló nagy technológiai vállalkozások magatartását, illetve az elmúlt időszakban számos esetben született már elmarasztaló döntés, akár kirívóan magas bírságösszeggel ilyen piaci szereplővel szemben.
A GVH példaként említi, hogy 2019 végén jelentős, 1,2 milliárd forintos bírságot szabott ki a Facebookra, továbbá 2018 nyarán kötelezettségek teljesítését írta elő a Google számára. A Versenyhivatal emellett jelenleg is vizsgálja a Rakuten-csoportba tartozó Viber, illetve a ByteDance által üzemeltetett TikTok magatartását.