Gyors az 5G, de ez nem elég
Hiába gyorsak az 5G-s hálózatok, ez önmagában kevés, ennél többre lesz szükség ahhoz, hogy az operátorok nagyobb tömegeket győzzenek meg arról, hogy egy készülék- vagy tarifaváltás során már az új generációs hálózatok képességeit kihasználó megoldásokat részesítsék előnyben.
Elkészült az Ericsson ConsumerLabs eddigi legnagyobb, több mint 1,3 milliárd mobilhasználó szokásait és véleményét elemző kutatása, mely kapcsán a svéd hálózatieszköz-gyártó többek közt arra tesz javaslatot az iparági szereplőknek, hogy hogyan tudják felhasználók széles körével elfogadtatni az új generációs, 5G-s hálózatokat. A tippekre láthatóan szükség is van, számos országban ugyanis jól látszik, hogy a kezdeti, presztízsként kezelt hálózatépítési projektek lezárását követően az új generációs hálózatok építése lelassult, ennek oka pedig részben az, hogy a szolgáltatók továbbra sem tudják hatékonyan monetizálni a technológiát.
Az Ericsson ConsumerLab felmérése ezért elsősorban arra próbál rávilágítani, milyen hatást gyakorol az 5G az okostelefont használókra, és hogy ezek a felhasználók mit várnak a jövőben a technológiától. A reprezentatív kutatás 1,3 milliárd felhasználó, köztük 220 millió 5G előfizető szokásait és véleményeit összesíti 26 országból, köztük az Egyesült Államokból, Kínából, Dél-Koreából és az Egyesült Királyságból. A tanulmány egyik legfontosabb állítása, hogy az 5G már most új felhasználói szokások megjelenését eredményezte, hiszen a korai 5G felhasználók több időt töltenek felhőből streamelt videójátékokkal és AR-t (kiterjesztett valóság) használó alkalmazásokkal.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az új technológiák iránt fogékonyabb felhasználóknál ugyanakkor viszonylag hamar felszáll a rózsaszín köd, erre utal legalábbis, hogy a felmérés szerint az 5G felhasználók ugyan elégedettek a sebességgel, nagyjából 70 százalékuk azonban elégedetlen az innovatív szolgáltatások és az 5G képességeit valóban kihasználó új alkalmazások elérhetőségével. Pedig bizonyos régiókban akár 20-30 százalékkal többet is fizetnének az ügyfelek az olyan 5G előfizetésekért, amelyekben kifejezetten az 5G-re épülő extra szolgáltatások is benne vannak - áll a kutatásban.
A felmérés egyben arra a jelenségre is rámutat, melyre az Ericsson évek óta próbálja felhívni a figyelmet: az 5G-s készülékváltási hajlandóság az összes vizsgált régió közül a nagyobb Európai piacokon az átlagnál többnyire alacsonyabb, részben a kereskedelmi szolgáltatások lassú megjelenése, részben az ezt követő lassú hálózatépítés miatt.
Az Ericsson ezért a kutatás kapcsán öt javaslatot tett közzé, mellyel a szolgáltatók a svéd cég szerint felgyorsíthatják a generációváltást. Ezek közt elsőként szerepel az 5G-vel kapcsolatos ismeretek bővítése (edukáció), az egyenletes minőségű bel- és kültéri lefedettség biztosítása, az új 5G-s szolgáltatások hálózati követelményeihez való alkalmazkodás, illetve a felhasználók igényeire válaszoló új használati módok bevezetése.