Szerdán órákra elnémultak a francia segélyhívószámok
Csütörtökön magához hívatta a francia belügyminiszter a legnagyobb helyi távközlési cég, az Orange vezérigazgatóját, akinek arra kell magyarázatot adnia, hogyan fordulhatott elő, hogy szerdán délután az egész országban órákra elnémultak a segélyhívóvonalak.
Szerdán délután súlyos üzemzavar történt Franciaország legnagyobb távközlési cégének hálózatában, melynek következtében a vállalat által üzemeltetett országos segélyhívórendszer vonalai részlegesen elnémultak, illetve elérhetetlenné váltak. Az Orange hálózati problémája miatt helyi tudósítások szerint legalább egy ember életét vesztette, akihez nem tudtak időben segítséget hívni.
Modern SOC, kiberhírszerzés és fenntartható IT védelem (x) Gyere el meetupunkra november 18-án, ahol valós használati eseteken keresztül mutatjuk be az IT-biztonság legújabb trendjeit.
Az ügy súlyát jól jelzi, hogy a társaság vezérigazgatóját, Stéphane Richardot ma reggelre behívatta a francia belügyminiszter, Gérald Darmanin, aki a távközlési szektort kontrolláló, digitális ügyekért felelős miniszterrel közösen arra vár választ, hogyan fordulhatott elő az országos kiterjedésű hiba, és miért tartott órákig annak elhárítása. A miniszterek ez esetben egyben a tulajdonost is képviselik, az Orange S.A.-nak ugyanis 23%-a a francia állam tulajdonában van.
Darmanin az esemény elhárítása utáni sajtótájékoztatóján közölte, teljesen elfogadhatatlan egy hasonló szintű hálózati kiesés - a szolgáltató szóvivője az ügy kapcsán kifejtette, a segélyhívó rendszerek elérhetetlenségét egy forgalomirányító eszköz meghibásodása okozta, a szolgáltatás helyreállítása pedig éjfélre fejeződött be.
A miniszter egy újságírói kérdésre közölte, az Orange-nál egyelőre nem látnak arra utaló jelet, hogy kibertámadás okozta volna a segélyhívórendszer leállását, belsős források szerint ennek eshetőségét kizárták a szolgáltató szakemberei.