Az Apple markában a növekvő okosóra-piac
Egy év alatt bő harmadával bővült az okosórák piaca. Az élen továbbra is az Apple található, amely remekül lovagolta meg a növekedési hullámot.
A Counterpoint Research friss kutatása szerint az idei első negyedévben 35 százalékkal több okosóra fogyott, mint a tavalyi és hasonló időszakában. A növekedésből az Apple profitálta a legtöbbet, mely ennek hála már az okosóra-piac harmadát birtokolja. A cupertinói vállalat számszerűen 33,5 százalékos részesedéssel rendelkezik, miközben a második helyezett Huawei-nek mindössze 8,4, a harmadik Samsung pedig kereken 8 százalékos szeletet birtokol.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A kutatás szerint az Apple egy év alatt 3,2 százalékponttal tudta növelni részesedését, hála a tavaly ősszel bemutatott Series 6 modelleknek. A forrás állítja, a cég legújabb okosóráira 50 százalékkal nagyobb igény mutatkozott a vizsgált időszakban, mint az elődökre a tavalyi év első három hónapjában. Ezzel szemben a Huawei itt is határozott lejtmenetbe kapcsolt, ami egy év alatt 1,7 százalékos zsugorodást jelent. A kínai vállalat okosórás részesedése leköveti a telefonos piacon tapasztalható hanyatlást, mely annak fényében egyáltalán nem csoda, hogy a vásárlók jellemzően egyazon márkától szerzik be a két terméket.
A kutatócég szerint a Galaxy Watch modellekre csak 27 százalékkal nőtt az igény, ami a teljes piacot tekintve átlag alatti. Nem csoda, hogy a Samsung részesedése szerény fél százalékpontot csökkent. Sujeong Lim, a Counterpoint Research elemzője szerint a Samsung elsősorban az Apple olcsóbb, Watch SE modelljére reagálhat a közeljövőben, hogy tartani tudja a lépést a piacvezető szereplővel. A kutatás végül megjegyzi, hogy az okosórás operációs rendszerek konszolidációja hosszabb távon jót tehet az Apple konkurenseinek. Az érintettek két hete jelentették be, hogy összevonják erőiket. A Fitbittel kiegészült Google Wear OS és a Samsung Tizen-alapú rendszere lényegében egybeforr majd, jelentősen csökkentve a fragmentációt.
Az Apple nem pihen
Mindeközben az Apple már az utolsó simításokat végzi az ősszel érkező Series 7 okosórákon. Iparági pletykák szerint a vállalat komplett termékpalettáján átívelő dizájnváltás idén a Watchokat is eléri. A Series 7 formaterve az iPhone-okéhoz hasonlóan szögletes irányba megy el, leváltva a jelenlegi, sokak által bumfordinak tartott kivitelt. Az kifinomultabb, elegánsabb dizájn tovább javíthat majd az eladásokon, részben az Apple konkurenseinek kárára.