Kullog a monitorpiac a PC-ké után
A személyi számítógépek kiugró eladásaihoz képest jelentősen gyengébben teljesíthet idén a monitorpiac - derül ki a TrendForce friss kutatásából.
Önmagához viszonyítva jó, a PC-khez képest azonban relatíve gyenge eladásokat produkálhatnak idén a monitorok. A TrendForce 2021-re szóló prognózisa alapján az év végéig 7,3 százalékkal nőhetnek a különféle személyi számítógépes külső megjelenítők értékesítései, amely összesen 150 millió darabos volument jelentene. Bár utóbbi felülmúlná a 2020-as 140 milliót, a növekedés ezzel valamelyest lassulna. Tavaly még 8,6 százalékos bővülést regisztrált a TrendForce, mely a megelőző 10 év legnagyobb mértékű bővülését jelentette.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Az idei első negyedévben is kiugró, mintegy 34,1 százalékos éves növekedést mért a kutatócég, az aktuális, második negyedévre azonban már lényegesen szerényebb, bő 10 százalékos növekedésre lehet számítani. A TrendForce szerint a játékosoknak szánt, úgynevezett gaming monitorok a teljes eladások 17,3 százalékát, vagyis közel 26 milliós darabszámot tehetnek majd ki. Mindez dinamikus bővülést jelent az elmúlt pár évet tekintve, 2018-ban ugyanis még csak 5,1 millió darab ilyen megjelenítőt értékesítettek a gyártók, mely az összes termék nagyjából mindössze 4 százalékát jelentette. A piackutató szerint nagyrészt ennek hátterében is a világjárvány áll, amely miatt jelentősen megnőtt az otthoni szórakozás iránti igény.
A TrendForce előrejelzése alapján a monitorpiaci idei bővüléséből a Samsung és az Asus profitálhat a legtöbbet, már ami a leszállított darabszámot, valamint a részesedést illeti. A kutatás publikus része megjegyzi, hogy a dél-koreai vállalat a házon belül készülő panelek egyre szűkösebb gyártási kapacitás miatt fokozatosan csökkenti a monitorokba szánt komponensek előállítási volumenét. A Samsung ennek ellenére nem tett le a piacszerzésről, a kieső paneleket ugyanis rendhagyó módon más gyártóktól, többek között az ugyancsak dél-koreai LG-től szerezné be. Ennek hála a vállalat elérheti az idei évre megcélzott 20 százalékos növekedést amellyel egyértelműen felülmúlná konkurenseit. Az ugyancsak számottevő bővüléssel számoló Asus már csak bő 10 százalékos gyarapodással számol.
A különféle kijelzőpanelek limitált elérhetőségének másik következménye a monitorok árainak emelkedése lesz. A TrendForce szerint ennek hatása már ebben, vagyis a második negyedévben érezhető. A PC-s megjelenítőkhöz is elengedhetetlen komponensek ellátása 11 százalékkal múlta alul az igényeket az első negyedévben, ami átlagosan 3,5-4,5 dolláros áremelkedést eredményezett márciusban, illetve áprilisban egyaránt. A piackutató szerint a trend májusban is folytatódik, bizonyos márkáknál pedig már veszteséget eredményezne, ha nem sikerülne a panelekéhez igazítani a monitorok árát.