Brutálisan bezuhantak a Huawei eladásai Európában
Rendkívül látványos visszaesést produkált a kínai Huawei Technologies okostelefon-üzletága az egykor kulcspiacnak tekintett Európában az idei év első három hónapjában.
Nem áll jól a Huawei fogyasztói üzletágának a szénája Európában, hiába igyekszik az amerikai szankciókkal sújtott vállalat saját megoldásai, így elsősorban a Huawei Mobile Services felé terelni a vevőket az öreg kontinensen. Ahogy az várható volt, a nyugati országokban a vásárlók meglehetősen rosszul reagáltak rá, hogy a cég az említett szankciók hatására kénytelen több alapvető Google-funkciót és applikációt is kigyomlálni a készülékeiről, a Honor üzletág eladásával pedig lényegében egy újabb konkurenst termelt ki magának a vállalat.
A Huawei okostelefonok eladásai a Counterpoint research múlt héten közzétett piaci mérőszámai alapján az idei első negyedévben 75%-kal estek vissza Európában, ezzel a cég piaci részaránya ebben a régióban mindössze 4%-ra olvadt március végére. Ezzel a gyártó a képzeletbeli dobogó harmadik fokáról visszaesett az ötödik helyre, míg az első két pozícióban nem történt változás, jóllehet az Apple közelebb került a piacvezető Samsunghoz, így előbbi 28, utóbbi 32%-át szerezte meg a tortának.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Ahogy arra számítani lehetett, a Huawei visszaeséséből elsősorban a kínai riválisok profitáltak, így a Xiaomi 75%-kal tudta növelni eladásait, ezzel 18%-os részaránnyal felkapaszkodott a dobogóra, de egyaránt jelentőset nőtt az Oppo, a OnePlus és a Realme, melyek közül az Oppo meg is tudta előzni a Huaweit az év első három hónapjában.
A kínai piac ugyanakkor így is a felszín felett tudja tartani a vállalatot, így a Huawei március végén közzétett beszámolója alapján a teljes forgalom több mint felét hozó fogyasztói üzletág árbevétele még így is tudott nőni, igaz csak 3,3%-kal (a teljes éves forgalom 74,1 milliárd dollárnak megfelelő kínai jüan volt).
A vállalat forgalmának egyre jelentősebb részét adja a kínai piac, gyakorlatilag ez az egy régió, vagy ország az, ahol a cég éves szinten nagyobb árbevételt tudott hozni (15,4%-kal), mint egy évvel korábban. Az Európát, Afrikát és a Közel-Keletet magába foglaló régió forgalma eközben 12,2%-kal esett, míg az ázsiai régió (leszámítva Kínát) 8,7%-kal, az amerikai pedig 24,5%-kal kevesebbet hozott a konyhára, mint egy évvel korábban.