Továbbra is nyomtatja a pénzt a Google anyacége
Az előzetes várakozásokhoz képest a legtöbb mutatóban jobb pénzügyi teljesítményt jelentett tegnap az Alphabet, mely a globális pandémia egyik legnagyobb haszonélvezőjének számít az IT-szektorban.
Az idei első negyedévben is dőlt a pénz a Google anyacégéhez, az Alphabethez, mely a január elejétől március végéig tartó időszakban kis híján tartani tudta a tavalyi utolsó negyedévben könyvelt rekord árbevételt, illetve nettó profitja immár a harmadik egymást követő negyedévben ér rekord szintre. A vállalat ugyanakkor középtávon lassulásra számít, miután a pandémia lecsengését követően az egyes üzletágak által kínált online és felhős szolgáltatások iránt csökkenhet a kereslet.
Az Alphabet az első negyedévben 55,3 milliárd dollárnyi árbevételt termelt, mely 34%-os emelkedésnek felel meg a tavalyi és azonos időszakához képest, és mindössze 1,6 milliárd dollárral marad el a tavalyi utolsó negyedéves rekordhoz képest - áll a jelentésben. A vállalat nettó profitja mindeközben ismételten rekord magasságokba, az egy évvel korábbi 6,83 milliárd dollárról 17,9 milliárd dollárra emelkedett, elsősorban a legfontosabb szolgáltatásokat (hirdetés, Google kereső és kapcsolódó termékek, YouTube) magába folgaló Google Services üzletág remek teljesítményének köszönhetően.
Modern SOC, kiberhírszerzés és fenntartható IT védelem (x) Gyere el meetupunkra november 18-án, ahol valós használati eseteken keresztül mutatjuk be az IT-biztonság legújabb trendjeit.
A cég tavaly év végén először közölte részletes bontásban, hogy a Google Cloud felhőszolgáltatásokat tartalmazó üzletága milyen pénzügyi mutatók mentén üzemelt - akkor jól látszott, hogy az Alphabet egyelőre jelentős összegeket veszít a Microsoft és az Amazon riválisának szánt szolgáltatásportfólió felfuttatásán. Az üzletág teljesítménye ugyanakkor fokozatosan javulhat a jövőben, így az első negyedévben a részleg árbevétele először érte el a négymilliárd dollárt, míg a veszteség egymilliárd dollár alá (974 millió dollárra) kúszott.
A vállalatóriás szintén tavaly hozta először nyilvánosságra a YouTube hirdetések pénzügyi eredményeit - itt az első negyedévben négymilliárd dollárról hatmilliárd dollárra nőtt az árbevétel, jóllehet a tavalyi év végi rekord szintet (6,9 milliárd dollár) nem sikerült újra hozni. A YouTube átlagos napi kumulált tartalomfogyasztási adatai szerint a nézők naponta több mint egymilliárd órányi videót néztek a platformon.
Az Alphabet szárnyalását alapvetően a cég részvényindexe is jól leköveti, így a vállalat papírjainak értéke tavaly 80%-kal, míg idén eddig 31%-kal nőtt.